«اعدام»؛ مقدمه سیاست‌های جدید اسراییل علیه فلسطینی‌ها

 مهدی شکیبایی با بیان اینکه از  زمانی که دولت ائتلافی راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو در اسرائیل تشکیل شده است آنها در صدد هستند طرح موسوم به  ۲۰۵۰ که طرحی آینده پژوهی برای ۳۰ سال آینده این رژیم است را عملیاتی و اجرایی کنند، اظهار کرد: در واقع آن ها با اجرای این  طرح، وارد مرحله خطرناکی جهت اقدامات علیه فلسطینی‌ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در خصوص مسائل مربوط به فلسطینیان ، شاهد تحولاتی خواهیم بود که پیش از این، احتمال وقوع آن را نمی‌دادیم ، تصریح کرد : هدف دولت راست افراطی در رژیم صهیونسیتی  این است که از مرحله مدیریت تحولات فلسطین به سمت یکسره سازی و یکپارچه سازی تحولات فلسطین برود و در راستای اجرای این طرح ، شاهد تشدید سیاست های رژیم صهیونیستی در مقابله با مسئله فلسطین در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه قدس، مهاجران، کرانه باختری ، مرزها و  نوار غزه خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح در ارتباط با مسئله قدس، احتمالاً صهیونیست‌ها  از جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی ابایی نخواهند داشت که قدس را  یک پارچه برای خودشان کنند و تمام فلسطینی های ساکن قدس شرقی  را به سمت خارج از استان قدس سوق دهند ، گفت : بر اساس  طرح ۲۰۵۰ صهیونیست‌ها می خواهند حاکمیت خود بر کرانه باختری را نیز  اعلام کنند و در این چارچوب،  آنها  دیگر چیزی به نام فلسطینی ها و یا قومیت فلسطینی در کرانه باختری به رسمیت نمی‌شناسند .

این کارشناس مسائل فلسطین ، با بیان اینکه با  فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح، فضا  به سمت تشدید اقدامات علیه فلسطینی‌ها در موضوعات مختلف از سوی رژیم صهیونیستی خواهد رفت ، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر  کنست رژیم صهیونیستی در راستای اجرای برنامه ۲۰۵۰ است و دیگر آن‌ها ابایی  از انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها نخواهد داشت. در واقع این طرح ، مقدمه سیاست های جدید اسراییل  علیه فلسطینی‌ها خواهد بود و از طرف دیگر سنگ محکی برای دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و عربی است که با این اقدامات رژیم صهیونسیتی چگونه برخورد می کنند.

«اعدام»؛ مقدمه سیاست‌های جدید اسراییل علیه فلسطینی‌ها

شکیبایی در بخشی دیگری از صحبت های خود  با با بیان اینکه اکنون در داخل رژیم صهیونیستی نیز  شاهد شنیدن صدای مخالفت‌هایی با برخی از سیاست ها و اقدامات دولت راست افراطی در رژیم صهیونیستی هستیم، تصریح کرد:  مصداق این موضوع راهپیمایی اعتراضی است که  شنبه‌ها در این منطقه برگزار می‌شود و ما اخیرا شاهد برگزاری نهمین هفته متوالی اعتراضات علیه سیاست های رژیم صهیونیستی و دولت افراطی در این رژیم  بودیم .

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه معترضین معتقدند که با سیاست‌های دولت راست افراطی در حوزه قدس و کرانه باختری ممکن است فروپاشی این رژیم  از درون تسریع شود، افزود:  فلسطینی‌ها در مقابل این سیاست ها و برنامه ها، راهی جز گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی و  انجام اقداماتی چون عملیات شهادت طلبانه نخواهند داشت.

وی تاکید کرد:  با توجه به سیاست‌های دولت راست  افراطی در رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها ، احتمالاً  در آینده شاهد وقوع خشونت های سنگینی در فلسطین و منطقه خواهیم بود؛ خشونت‌هایی که ممکن است،  قابل کنترل نباشد.