ارتش آلمان زنگ خطر را در خصوص کمبود تجهیزات به صدا در آورد

کمیسیونر پارلمانی ارتش آلمان روز دوشنبه گفت، نیروهای مسلح این کشور دچار «کمبود شدید همه‌چیز» از تسلیحات گرفته تا کلاه‌های محافظ و دیگر تجهیزات انفرادی سربازان شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اِوا هوگل»، کمیسیونر نماینده ارتش آلمان در پارلمان این کشور در مصاحبه با شبکه «ان‌.تی.وی» بیان کرد قصد دارد، در گزارش روز سه‌شنبه خود به پارلمان این کمبود‌ها را مورد تاکید قرار دهد.

او هشدار داد: «ارتش آلمان در هر چیزی از اقلام شخصی همچون تجهیزات انفرادی گرفته تا دستگاه‌های کوچک، تجهیزات دید در شب، بی‌سیم و دستگاه‌های بزرگ‌تر دچار کمبود شده است. سربازان ما مجبور هستند هر روز با کمبودها سر و کله بزنند. این وضعیت در آموزش ها و تمرین‌های نظامی اختلال به وجود آورده است.»

هوگل از دولت آلمان به خاطر عملکرد بیش از حد کند در جبران کمبود‌ها و نواقص ناشی از تحویل محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین انتقاد کرد. او بیان داشت، حجم خیلی کمی از رقم 100 میلیارد یورویی که دولت برلین وعده پرداختش را به ارتش آلمان داد برای خرید مهمات صرف شده است.

این کمیسیونر از سوی دیگر از وضعیت کلی نواقص ترمیم نشده در زیرساخت‌های ارتش آلمان در درجه اول پادگان‌های این ارتش شکایت کرد.

اوهمچنین گفت از «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان به خاطر شجاعت اذعان به اینکه سربازان ارتش کشورش در وضعیت فعلی توانمندی دفاع از هیچ کسی را ندارند تحسین می‌کند.

روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده که حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین علاوه بر طولانی کردن درگیری‌ها ممکن است به درگیری‌های مستقیم ختم شود.

وزیر دفاع آلمان چند روز قبل با بیان اینکه انتظار ندارد جنگ اوکراین به این زودی به پایان برسد اعلام کرد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

ارتش آلمان زنگ خطر را در خصوص کمبود تجهیزات به صدا در آورد

او گفت که تانکهای آلمانی لئوپارد که مدتها بین حامیان غربی کی‌ِیف بر سر ارسال آنها اختلاف نظر وجود داشت، تا آخر ماه جاری میلادی(مارس) به دست نظامیان اوکراینی خواهد رسید.

در این میان اوکراین همچنان از کشورهای غربی کمک‌های تسلیحاتی درخواست می‌کند و وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده که ارتش کشورش برای مقابله با روسیه در شرایط کنونی به یک میلیون قطعه مهمات فوری نیاز دارد. 

روز دوشنبه اندیشکده سوئدی «سیپری» (موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح  استکهلم) اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف را به سومین وارد کننده بزرگ سلاح در جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.