یورش پلیس پنجاب به اقامتگاه عمران خان

رادیو تلویزیون پاکستانی جئو، چند ساعت پس از اینکه خان برای جلسات استماع دادگاه به اسلام آباد ،‌ پایتخت پاکستان رفت، پلیس پنجاب وارد محل اقامت وی در پارک زمان شد و بیش از ۲۰ عضو حزب را بازداشت کرد.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که پلیس پس از استفاده از بیل مکانیکی برای پایین آوردن دروازه آهنی اصلی خانه، وارد خانه خان می شود.

نخست وزیر سابق از اقدامات پلیس انتقاد کرد و گفت که این اقدامات بخشی از به اصطلاح طرح لندن با هدف به قدرت رساندن برادر بزرگتر شهباز شریف، نخست وزیر فعلی پاکستان است.

خان در توییتی نوشت: پلیس پنجاب به خانه من در پارک زمان که در آن بشری بیگم، همسرم تنها در آن است، حمله کرده است. آنها طبق چه قانونی این کار را انجام می دهند؟ این بخشی از طرح لندن است که در آن تعهدات برای به قدرت رساندن نواز شریف داده شده است. 

یورش پلیس پنجاب به اقامتگاه عمران خان

 دوشنبه گدشته ، پس از آن که دادگاه حکم بازداشت خان را به دلیل فروش هدایایی که از رهبران خارجی دریافت کرده بود، بازگرداند، یک گروه از افسران اجرای قانون از پایتخت پاکستان وارد لاهور شدند. این اقدام باعث درگیری با طرفداران خان شد که منجر به دستگیری چند تن از اعضای حزب و زخمی شدن یک فرمانده تیم پلیس شد.

در اکتبر سال ۲۰۲۲، کمیسیون انتخابات پاکستان پس از آنکه خان را به فروش ۵۲ شی قیمتی انبار شده در توشه خانه، خزانه و پنهان کردن اطلاعات در مورد هدایایی که شخصاً دریافت کرده است، مجرم شناخت، از اختیارات پارلمانی و همچنین حق انتخاب شدن و انتصاب در هر دو مجلس قانونگذاری فدرال و منطقه‌ای کشور به مدت پنج سال محروم شد . در آوریل ۲۰۲۲، شریف، رهبر مخالفان وقت، گفت که خان دارایی‌های دولتی را در دبی به ارزش کل ۱۴۰ میلیون روپیه پاکستان (۵۰۰۰۰۰ دلار) فروخته است.