تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که به بهانه واهی حقوق بشری تحریم‌ های جدیدی را علیه ۷ نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع می کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس از اعمال تحریم های جدید علیه ایران از جمله علیه رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران و تعدادی از اعضای آن به اتهامات واهی نقض حقوق بشر خبر داد.

آنطور که در وبگاه وزارت خارجه انگلیس اعلام شده است، دارایی های تحریم شدگان در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از انجام فعالیت های تجاری- مالی با آنان ممنوع شده اند.

این ۷ نفر همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود آن ها به این کشور ممنوع خواهد بود.

افرادی که بر اساس این بیانیه در لیست تحریم های جدید لندن قرار گرفته اند، عبارتند از:

علی‌اصغر نوروزی، سید امین‌الله امامی طباطبایی، یحیی علاء‌ الدینی، جمال بابامرادی، احمد کریمی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران و نیز علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز.

این در حالیست که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در حساب‬ کاربری‬ خود‬ در‬ توئیتر، ‬نوشته بود: انگلیس و فرانسه به جای آنکه دوشادوش مقصر وضعیت فعلی برجام بایستند، باید به متحدشان فشار بیاورند که تصمیمات لازم را برای یک توافق پایدار و قوی اتخاذ کند.

تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وی تأکید کرد: ناکارآمدی تهدید و تحریم پیش از این ثابت شده است.