مصر برای گردشگران ایرانی ویزا صادر می‌کند

«احمد عیسی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر امروز (دوشنبه) از تصویب مجموعه‌ای از تسهیلات برای گردشگران خارجی از جمله تسهیل ورود گردشگران ایرانی به این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، او گفت که این اقدام در راستای توسعه گردشگری در مصر صورت می‌گیرد و گردشگران ایرانی می‌توانند به هنگام ورود به فرودگاههای جنوب سینا ضمن ضوابط و شرایط مشخص ویزا دریافت کنند.

او گفت که گردشگران ایرانی که وارد مصر می‌شود به شرطی که در قالب تور از مبدأ ایران آمده باشد روادید دریافت می‌کنند و هماهنگی‌های لازم برای تشکیل تورهای ایرانی انجام خواهد شد.

وزیر گردشگری مصر همچنین از برنامه این کشور برای صدور روادید ۵ ساله به ارزش ۷۰۰ دلار خبر داد.

«احمد عیسی» همچنین گفت که ورود گردشگران به مصر در دو ماهه ابتدای سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد کرده است.

گفتنی است که ویزای مصر برای مدت‌ها برای ایرانیانی که گذرنامه ایرانی دارند قابل صدور نبود. علت مهم این موضوع تنش‌های منطقه‌ای و خوب نبودن روابط بین ایران و مصر بیان می‌شود. به طوریکه چند سال پیش بعد از اتفاقات بهار عربی این امکان برای ایرانیان فراهم شد تا با پاسپورت ایرانی ویزای کشور مصر را دریافت کنند و حتی بسیاری از خطوط هوایی پرواز مستقیم به قاهره را هم راه‌اندازی کردند، اما بعد از مدتی و با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، وضعیت اخذ ویزای این کشور برای ایرانیان به حالت قبل برگشت.

در این میان به نظر می‌رسد با بهبود روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی و سیاست همسایه‌گرایی ایران و توافق تهران و ریاض، مسیر بهبود روابط تهران و قاهره نیز هموارتر از گذشته شده است.