سوریه و اوکراین موضوع سفر لاوروف به ترکیه خواهد بود

«سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه ششم و هفتم آوریل روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته، (۱۷ و ۱۸ فروردین) به ترکیه سفر می‌کند و این در حالی است که پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در سطح وزیران خارجه در روز دوشنبه سوم آوریل (۱۴ فروردین) در مسکو خبر داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان تی‌وی ترکیه، لاوروف در این سفر درباره جنگ اوکراین و تحولات سوریه و همچنین بازرگانی، مسائل انرژی و روابط دوجانبه مسکو و آنکارا با مقامات ترکیه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش‌تر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه گفته است معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند. 

نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در حالی برگزار خواهد شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته است آنکارا خواستار صلح میان روسیه و اوکراین از طریق مذاکره در کوتاهترین زمان است.

سوریه و اوکراین موضوع سفر لاوروف به ترکیه خواهد بود

اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «هابر» گفت: «اگر تلاش‌های ما در دو سال گذشته نبود، غرب ترکیه را به جنگ علیه روسیه می‌کشاند. تا زمانی که ما اینجا در قدرت هستیم، این اتفاق نمی‌افتد.»