بمب اتم داریم

از شبکه المیادین، باراک روز سه شنبه در توئیتی نوشت: طرف های غربی نسبت به تشکیل «یک حکومت دیکتاتوری دارای سلاح هسته ای »، درصورت موفقیت کودتای نتانیاهو نگرانند.

در ۱۲ هفته گذشته در مخالفت با طرح قانون اصلاحات قضایی نخست وزیر، اعتراضات و اعتصاب هایی شکل گرفت و اکنون به درگیری نتانیاهو با نظامیان و دستگاه‌های امنیتی این رژیم رسیده است که از آن به عنوان جنگ قدرت یاد می‌شود.

پیشتر برخی مسئولان رژیم صهیونیستی، داشتن یا تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را «به طور تلویحی» تایید کرده بودند.

بن گوریون در جمع دانشمندان یهودی مهاجرت کرده از آلمان گفته بود: از شما می خواهم از هم اکنون به پژوهش های هسته ای اقدام کنید و هر تلاشی را برای مجهز شدن کشور یهودی به سلاح هسته ای انجام دهید.

شیمون پرز نیز در سال ۱۹۶۶ در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفته بود: دلیلی برای اطمینان دادن به عبدالناصر نمی بینم و نیازی نیست به وی اجازه دهیم بداند ما چه کاری می کنیم. من می دانم که کشورهای عربی درباره تصمیم های هسته ای ما مشکوکند و این قدرتی پیشگیرانه برای ماست. چرا باید شک آنها را کم کنیم؟ و چرا باید به آنها در این باره توضیح دهیم؟

رژیم صهیونیستی سال ها سیاست پنهانکاری را در این باره در پیش گرفت ولی "مردخای وانونو" تکنسین هسته‌ای نیروگاه اتمی «دیمونا» در سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۸۶ در مصاحبه با هفته نامه بریتانیایی «ساندی تایمز» اطلاعات و تصاویری محرمانه از این نیروگاه و کلاهک‌های اتمی رژیم صهیونیستی را در اختیار این نشریه انگلیسی قرار داد.

«مردخای وانونو» که به جرم افشای اسرار به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود از طریق اسناد و تصاویری ثابت کرده بود که رژیم صهیونیستی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد.

این رژیم تاکنون زیر بار عضویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازدیدهای کارشناسان این نهاد جهانی نرفته‌اند.