ناتو بیش از ۶۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرد

ینس استولتنبرگ در آستانه دیدار وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما در عزم خود برای ادامه حمایت از اوکراین متحد هستیم. کشور‌های ناتو تاکنون بیش از ۶۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو همچنین از آغاز تحویل تانک‌های غربی و سایر خودرو‌های زرهی به اوکراین ابراز خوشنودی کرد. دبیر کل ناتو افزود: این موضوع واقعاً می‌تواند در خط مقدم تفاوت‌ها را رقم بزنید.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین یادداشتی برای کشور‌های ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشور‌های ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

از زمان آغاز جنگ اوکراین آمریکا و کشورهای اروپایی به ارسال سیل تسلیحات به این کشور روی آورده‌اند. این در حالی است که مسکو می‌گوید چنین رویکردی تنها به طولانی شدن جنگ و بسته شدن راه صلح می انجامد.

ناتو بیش از ۶۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است

پیش از این کمیسیون اروپا برنامه‌های خود را برای افزایش تولید مهمات برای تامین تجهیزات اوکراین در بهار امسال اعلام کرد. این سازمان همچنین قصد دارد ذخایر خود را در انبار‌های اتحادیه اروپا پر کند. چندی پیش، اتحادیه اروپا همچنین قول داده بود که جت‌های جنگنده را به کی‌یف منتقل کند.