اسرائیل بمب هسته‌ای در اختیار دارد

ایهود باراک در صفحه شخصی خود در توئیتر اعتراف کرد، اسرائیل سلاح‌ هسته‌ای در اختیار دارد.

 

باراک در این رابطه نوشت: اخیراً در مذاکراتی که بین اسرائیلی‌ها و دیپلمات‌های غربی انجام گرفته است، نگرانی‌‌هایی در رابطه با وقوع کودتا در اسرائیل مطرح شد، امری که می‌تواند منجر به شکل‌گیری یک دیکتاتوری افراطی در قلب خاورمیانه آن هم در اسرائیلی که دارنده سلاح هسته‌ای است، شکل بگیرد.

روزنامه معاریو هم با بازنشر این توئیت جنجالی باراک اعلام کرد، در حالی ایهود باراک به مسلح بودن اسرائیل به سلاح هسته‌ای پرداخت که ساختار رسمی حاضر به اعلام رسمی آن نبوده و سالیان درازی است که سیاست ابهام را در مورد مسئله هسته‌ای در پیش گرفته است.

این رسانه عبری‌زبان در وب‌سایت خود افزود: سال 2001 که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی در مذاکراتی پشت درهای بسته اعلام کرده بود "باید ما ابهام هسته‌ای را کناری بزنیم و اعلام کنیم که اسرائیل یک قدرت هسته‌ای است."، سخنان آن زمان نتانیاهو با واکنش آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی مواجه و وی تأکید کرد؛ هر کسی چنین مسایلی را بر زبان آورد، باید مانند وانونو محاکمه شود.

اسرائیل بمب هسته‌ای در اختیار دارد

مردخای وانونو دانشمند هسته‌ای صهیونیست است که اولین بار اسناد و مدارکی در رابطه با توانمندی‌های هسته‌ای نظامی رژیم صهیونیستی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اما توسط سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، ربوده و به داخل فلسطین اشغالی منتقل و بعد از محاکمه به زندان محکوم شد.