چرا رژیم صهیونیستی از درگیری با مقاومت عقب نشینی کرد؟

نظامیان صهیونیست شامگاه چهارشنبه با ورود به صحن مسجدالاقصی با باتوم و گلوله‌های پلاستیکی نمازگزاران فلسطینی را مورد حمله شدید قرار داده، دهها فلسطینی را زخمی و بازداشت نموده، آسیب های فراوانی به این مکان م قدس رسانده و در ادامه در جنایتی آشکار مانع ورود خودروهای امدادی به باب الاسباط در قدس برای انتقال زخمی‌ها شدند.

در همان زمان منابع فلسطینی اعلام کردند که در اثر یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

اما این یک روی سکه بود و در مقابل رزمندگان مقاومت با ۴۴ راکت از سمت غزه در جنوب سرزمین های اشغالی و دهها راکت از سمت جنوب لبنان (شمال سرزمین های اشغالی) مواضع صهیونیست ها را هدف قرار دارند، اقدامی که در نوع خود اولین اقدام هماهنگ مقاومت از شمال و جنوب فلسطین اشغالی برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیست های اشغالگر بود.

به دنبال اقدام مقاومت، رژیم صهیونیستی چند موضع در غزه و چند نقطه در جنوب لبنان را بمباران کرد که خسارات کمی به آن مناطق وارد شد و صهیونیست ها سریع حملات خود را از ترس پاسخ سنگین مقاومت به ویژه حزب الله متوقف کردند.

رسانه آمریکایی آکسیوس در این زمینه فاش کرد که تمامی اعضای کابینه امنیتی اسراییل (رژیم صهیونیستی) از بیم موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان و گسترش یافتن جنگ به منطقه، به خودداری این رژیم از درگیری با حزب‌الله لبنان در جلسه کابینه رای دادند.

آکسیوس همچنین اعلام کرد که اسرائیل در حملات خود به غزه و لبنان، از هدف قرار دادن مواضع حزب الله خودداری کرد و تنها اهداف معدودی وابسته به حماس را هدف قرار داد.

چرا رژیم صهیونیستی از درگیری با مقاومت عقب نشینی کرد؟

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: وزیران کابینه نتانیاهو به این نتیجه رسیدند که تل آویو از شروع جنگ با لبنان سودی نمی برد، زیرا این خطر هست که هرگونه حمله، تبدیل به یک جنگ منطقه ای شود.

آکسیوس با اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در نتیجه اعتراض های گسترده داخلی صهیونیستها در سرزمین های اشغالی که وارد چهاردهمین هفته خود شده و همچنین ترس مقامات تل آویو از حزب الله نوشت: اسرائیل تنها اهداف محدودی را که متعلق به حماس بودند، در جنوب لبنان هدف قرار داد.

یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به نشست کابینه امنیتی نتانیاهو در پنجشنبه گذشته به آکسیوس گفت که وزارت جنگ و سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) برآوردهای متفاوتی از پاسخ احتمالی حزب الله لبنان به هرگونه حمله احتمالی ارائه کردند.

"دیوید بارنی" رئیس موساد اعلام کرده بود که حزب الله لبنان احتمالا به هرگونه حمله هوایی پاسخ خواهد داد و اسرائیل باید مقرهای این گروه را نیز هدف قرار دهد، اما "هرزی هالوی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسراییل اعلام کرده بود که بهتر است حزب الله خارج از معادلات قرار گیرد و فقط حماس هدف قرار گیرد.

این مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌ وگو با آکسیوس از حمایت کابینه امنیتی نتانیاهو با نظر هالوی خبر داد و نوشت: براین اساس، حزب الله لبنان هدف حمله قرار نگرف، چرا که در صورت هدف قرار گرفتن حزب الله، این جنبش، شهرهای اسراییل (سرزمین های اشغالی) را با موشک های نقطه زن هدف قرار می داد و و جنگ گسترده می شد و بر همین اساس تمام وزرای کابینه امنیتی اسرائیل در آخرین نشست خود به خودداری از حمله به حزب الله لبنان رای دادند؛ اقدامی که نشان از ترس آشکار مقامات تل آویو از حزب الله دارد.

سخنان "آویگدور لیبرمن" عضو کنست و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز در این باره جالب توجه است؛ وی شامگاه جمعه اعتراف کرد که «بازدارندگی اسراییل در مقابل حزب الله لبنان از بین رفته است».

لیبرمن درخصوص حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقاطی در جنوب لبنان در پاسخ به حملات راکتی از این منطقه به فلسطین اشغالی، گفت که «پاسخ اسرائیل یک شوخی خنده‌دار بود و بازدارندگی در قبال نصرالله کاملا از بین رفته است».

صهیونیست‌ها که در دوران فعلی ثابت کرده‌اند که حتی توان رویارویی با یکی از جبهه‌های مقاومت منطقه را ندارند و بعد از تنش‌های اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در تلاش برای محدود کردن چارچوب درگیری‌ها و فرار از هرگونه تقابل و تنش با حزب‌الله هستند.

بحران داخلی در سرزمین های اشغالی و قدرت فزاینده مقاومت دو چالش اساسی نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو که سه ماه از روی کار آمدنش به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی (برای چهارمین بار) می گذرد، از ابتدا با بحران داخلی و نگرانی فزاینده از قدرت مقاومت دست به گریبان بوده است، دو موضوعی که موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را تهدید اساسی می کند. هرچند رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال تاسیس نامشروع خود توانسته با انواع جنایت ها به حیات ننگین خود ادامه دهد، اما این روزها مسیر سقوط آن کاملا هموار می باشد.

نقطه عطف مسیر نزولی رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن آن در سراشیبی سقوط، پس از دو جنگ ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و شکست سنگین این رژیم از حزب الله آغاز شد و در ادامه جنگ های مقاومت فلسطین و تجهیز شدن گروه های فلسطینی به انواع تسلیحات نظامی، صهیونیست ها را در گوشه رینگ انداخت.

تا سال ۲۰۰۰ صهیونیست ها در چند جنگ علیه اعراب پیروز شده بودند و فکر می کردند که قدرت بلامنازع منطقه می باشند، ولی در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ به یکباره تمامی معادلات منطقه و صهیونیست ها به هم ریخت و رویای نیل تا فرات صهیونیست ها به داخل سرزمین های اشغالی تبدیل شد.

پس از این تاریخ نیز با افزایش چشمگیر قدرت حزب الله در زمینه های موشکی، پهپادی، ضدهوایی، جنگ الکترونیک و جنگ های پارتیزانی، کابوس صهیونیست ها نیز شروع شد، کابوسی که خواب راحت را از صهیونیست ها گرفته و به مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی دامن زده است.

در کنار افزایش چشمگیر قدرت نظامی و دفاعی حزب الله، افزایش قدرت گروه های فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی و گروه های دیگر فلسطینی بر وحشت صهیونیست ها افزوده است به حدی که نتانیاهو و رژیم صهیونیستی خود را در باتلاق مقاومت می بینند که راه نجاتی از آن ندارند و هر لحظه در آن بیشتر فرو می روند.

رژیم صهیونیستی هم اکنون در چند جبهه درگیر است؛ جبهه اول اعتراضات گسترده و ادامه دار در سرزمین های اشغالی می باشد که وارد چهاردهمین هفته خود شده، جبهه دوم گروه های مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی همچون غزه و کرانه باختری که روز به روز توانمندتر از گذشته شده اند و سوم پدیده مقاومت یا همان حزب الله است که با قدرت مثال زدنی و آماده خود بر سر صهیونیست ها نشسته و منتظر اولین خطای سران تل آویو می باشد تا این رژیم را به قعر جهنم بفرستد.