فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

 به نوشته خبرگزاری ژاپنی «کیودو»، دو جنگنده اف-16 نیروی هوایی آمریکا روز شنبه به دلیل بروز نقص در موتور دست کم یکی از این جنگنده‌ها، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه «میاکو شیموجی‌شیما» واقع در استان اوکیناوای ژاپن شدند.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، موتور یکی از این جنگنده‌ها زمانی که 60 کیلومتر با جزیره میاکوی ژاپن فاصله داشت دچار مشکل شد.

ارتش آمریکا اعلام کرده در حال تعمیر یکی از این جنگنده‌ها است اما اشاره‌ای به اینکه آیا جنگنده تحت تعمیر همان جنگنده نقص پیدا کرده در موتور است نکرد. از سوی دیگر گزارشی در خصوص وقوع مصدومیت یا تاخیر در پروازهای غیرنظامی به سبب این اتفاق مخابره نشده است.

ماه دسامبر سال گذشته میلادی در یک مورد مشابه مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، یک فروند بمب‌افکن «بی-2 اسپیریت» این کشور در زمان اجرای عملیات و حین پرواز دچار نقص فنی شده است. این بمب‌افکن در ادامه مجبور به فرود اضطراری در پایگاه «وایتمن» نیروی هوایی آمریکا در ایالت «میسوری» شد و در حین فرود آسیب دید.

فرود اضطراری جنگنده‌های آمریکایی در ژاپن

ماه گذشته میلادی نیز پنتاگون دستور به زمین‌گیر شدن همه جنگنده‌های اف-35 در سراسر جهان با هدف رفع یک نقص در موتور جنگنده‌ها داد. این دستور کل تعداد حدود 900 تایی جنگنده‌های اف-35 تحویل داده شده از سوی شرکت «لاکهید مارتین» در سراسر جهان را از جمله جنگنده‌های زمین‌گیر شده در اثر یک حادثه در 15 دسامبر در پایگاه «فورت وورث» نیروی دریایی آمریکا در ایالت تگزاس شامل شد.

مهر ماه سال گذشته، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند، جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت آمریکا که نیروی هوایی کره جنوبی خریداری کرده‌، در  مدت یک سال و نیم  اخیر ۲۳۴ بار به دلیل نقص درعملکرد از خدمت خارج شده‌ است.