تل‌آویو: گزارش‌های آمریکایی درباره موساد دروغ است

بعد از آنکه رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند اسناد محرمانه ای از پنتاگون درز کرده و در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی ( موساد ) در اعتراضات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دست داشته‌اند، موساد این گزارش‌های آمریکایی را تکذیب کرد.

طبق گزارش شبکه صهیونیستی «آی ۲۴»، گزارش‌های آمریکایی حاکی از آن است که موساد کارمندان خود و شهروندان صهیونیست را تشویق به اعتراض علیه کابینه نتانیاهو کرده؛ اعتراضاتی که برخی آن را به «بهار اسرائیل» و اعتراضات موسوم به بهار عربی در کشورهای اسلامی طی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ شباهت داده‌اند. 

روزنامه «واشنگتن پست» در این باره نوشت: «ظاهراً به دست آوردن این اطلاعات نشان‌دهنده جاسوسی آمریکا از نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه است، امری که می‌تواند روابط آن‌ها را بیشتر سرد کند».

براساس گزارش‌های رسانه‌ای، حمایت احتمالی موساد از اعتراضات بزرگ و پرسروصدای شهرک‌نشینان صهیونیست علیه طرح اصلاحات قضایی پیشنهادشده توسط نتانیاهو، از طریق فراخوان‌ها و دعوت‌های صریح رهبران این نهاد اطلاعاتی به اعتراض صورت گرفته است.

تل‌آویو: گزارش‌های آمریکایی درباره موساد دروغ است

در حالی که واشنگتن این نقش موساد در اعتراضات صهیونیست‌ها را «رستاخیز مخفیانه» توصیف کرده، روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: نخست‌وزیر اسرائیل که به موساد واگذار شده است، این گزارش را بررسی کرده و اشاره می‌کند که مقامات عالی رتبه امنیتی تل‌آویوصحت آن را تکذیب کرده‌اند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پس از بررسی گزارش‌های آمریکایی، از طریق بخش رسانه‌ای خود این گزارش‌ها را تکذیب و اتهامات مبنی بر نقش داشتن موساد در تظاهرات علیه نتانیاهو را «دروغ و پوچ» توصیف کرد.

در بیانیه دفتر نتیاهو آمده است که رهبران و کارکنان فعلی موساد به هیچ عنوان با تظاهرات همراهی نکرده و به ارزش‌های خود به عنوان رهبران این نهاد اطلاعاتی وفادار مانده‌اند.

این اطلاعات جزئی از دومین بخش اسناد محرمانه پنتاگون بود؛ اسنادی که علاوه بر نقش موساد در تظاهرات سرزمین‌های اشغالی، جزئیات اسرار ایالات متحده درباره جنگ اوکراین، چین و غرب آسیا را هم فاش کرده است.