تنش بین اسرائیل و آمریکا به اوج رسیده است

نوآم چامسکی نظریه پرداز و اندیشمند معروف آمریکا یی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگیسی تصریح کرد تنش بین اسرائیل و آمریکا، به اوج خود رسیده است.

 چامسکی گفت: آنچه در حال رخ دادن است بسیار قابل تامل است. این برای نخستین بار است که سران اسرائیل به صورت علنی از رهبران آمریکا فاصله گرفته اند. کابینه جدید اسرائیل بویژه اشخاص مطرحی از قبیل بن غفیر (Itamar Ben-Gvir-وزیر امنیت داخلی اسرائیل) و اسموتریچ (Bezalel Smotrich وزیر دارایی اسرائیل) به زبان آشکار به آمریکا می‌گویند «برو گمشو!»

نتانیاهو اظهارات بسیار تندی بیان کرده و گفته است اسرائیل، مستقل است و هرکاری که بخواهد انجام می‌دهد و اصلا برایمان مهم نیست که شما (آمریکا) چه می‌گویید!

تنش بین اسرائیل و آمریکا به اوج رسیده است

برای نخستین بار است که تقابل بین این دو (اسرائیل و آمریکا) تا این اندازه آشکار است. مشخص نیست ایالات متحده چگونه می‌خواهد به این مسئله واکنش نشان دهد. برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، یک عضو مجلس نمایندگان طرحی را مطرح کرده و از ایالات متحده خواسته است تا براساس قوانین آمریکا، در کمک‌های آمریکا به اسرائیل تجدیدنظر کند. فکر می‌کنم اگر طرح‌هایی از این نوع پیش برود، تغییرات بزرگی در آینده رخ خواهد داد. این امر تاحدود زیادی به علت تغییرات اساسی در افکار عمومی است.