انصارالله: درهای صلح با امارات باز است

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد همانطور که درهای صنعا برای صلح شرافتمندانه با عربستان سعودی باز است، برای صلح با امارات نیز باز است.

طبق گزارش پایگاه خبری «الیمن الان»، عضو دفتر سیاسی انصارالله در این باره تصریح کرد که دیدگاه صنعاء هم‌اکنون درباره همه طرف‌هایی که در صف دشمنی و هجوم علیه یمن ایستاده بودند، باز است.

البخیتی افزود: مردم یمن در راه عزت و استقلال خود و دفاع از آرمان‌های ملی فداکاری‌های عظیمی انجام داده‌اند و از این رو فراموشی هریک از این‌ها را خیانت به خون شهدا می‌دانیم. نادیده گرفتن حاکمیت یمن و نقش آن در به دست آوردن آرمان‌های ملی نیز خیانت است و ما این اجازه را نخواهیم داد.

البخیتی پیش‌تر در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «المیادین» گفته بود: «امارات متحده عربی عقب‌نشینی واقعی با تمامی تشکیلات نظامی خود از یمن را آغاز کرده اما ما اطلاعات تقریباً دقیقی داریم که قصد دارد بعضی از جزایر یمنی را نگه دارد. اما ما تأکید می‌کنیم که ما ماندن یمن به اندازه یک اینچ را هم نمی‌پذیریم».

شب گذشته، «محمد النعیمی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن هم ضمن تاکید بر پایبندی رهبری انقلاب و شورای سیاسی به مطالبات و حقوق مشروع مردم یمن این کشور، درباره اهداف مذاکرات سعودی-یمنی گفت: «در درجه اول پایان دادن به تجاوز و محاصره به عنوان مقدمه‌ای برای دستیابی به صلحی عادلانه و شرافتمندانه پیگیری می‌شود».

هفنه گذشته بود که المیادین در گزارشی اعلام کرد عربستان، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن مطلع کرده است. این پایگاه خبری ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت‌وگوها، گزارش داد: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه‌حل ریاض برای پایان بحران را برای آن‌ها تشریح کرد‌.

دور روز بعد از انتشار این گزارش شبکه المیادین، هیأت‌های سعودی و عمانی وارد یمن شده و با «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در کاخ ریاست جمهوری در صنعا دیدار کردند. المشاط در این دیدار از میانجی‌گری عمان و ایفای نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن قدردانی کرده بود.