اسماعیل هنیه و خالد مشعل به عربستان می‌روند

منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کردند که هیأتی از حماس امروز یکشنبه به عربستان سعودی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، بر اساس اعلام این منابع، شماری از رهبران جنبش حماس از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی و «خالد مشعل» رئیس این جنبش در خارج به عربستان می‌روند.

این منابع افزودند: انتظار می‌رود که هیأت حماس در کنار انجام حج عمره، دیدار‌های مهمی با مقام‌های سعودی درباره موضوعات مهم فی ما بین از جمله برقراری مجدد روبط بین دو طرف و بستن پرونده زندانیان فلسطینی در عربستان انجام دهند.

مقامات عربستان ده‌ها فلسطینی و اردنی را سال ۲۰۱۹ بازداشت و به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین آن‌ها را محاکمه کرد. جنبش حماس اعلام کرده بود که حدود ۶۰ شهروند فلسطینی در زندان‌های عربستان سعودی در حبس هستند.

عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته شماری از شهروندان اردنی و فلسطینی که به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین زندانی کرده بود، آزاد کرد.

اسماعیل هنیه و خالد مشعل به عربستان می‌روند

سفر مقامات حماس به ریاض برای گفتگو درباره آزادی اسیران در حالی صورت می گیرد که طی دو روز گذشته عملیات تبادل اسرای عربستان با گروه انصارالله و ورود همزمان هواپیما‌های حامل اسرای دو طرف به فرودگاه‌های عدن و صنعا انجام شد. شورای همکاری نیز ضمن استقبال از آغاز عملیات تبادل اسرا، این توافق را بارقه امیدی برای حل بحران یمن دانست.