خروج قطار حامل مواد خطرناک از ریل در ایالت شمالی آمریکا

«جانت میلز» فرماندار ایالت مِین آمریکا شنبه (۱۴ آوریل) گفت یک قطار باری حامل مواد خطرناک نزدیک راک‌وود در این ایالت از ریل خارج شد. 

او در توییتی نوشت: درباره خروج قطار از ریل که اوایل امروز در شهرستان سامرست رخ داد، مطلع شدم. خدمات جنگل و اداره حفاظت از محیط زیست (ایالت) مین به همراه پرسنل اورژانس محلی پاسخ دادند. مقامات حاضر در محل می‌گویند تهدیدی برای سلامت یا ایمنی عمومی وجود ندارد. 

آتش‌نشانی و نجات راک‌وود از طریق رسانه‌های اجتماعی از حادثه خبر داد و به مردم توصیه کرد از منطقه دور بمانند؛ اما دستور تخلیه صادر نشد. 

طبق اعلام رسانه‌های آمریکا، هیچ یک از مواد خطرناک موجود در قطار آتش نگرفت اما یک آتش‌سوزی کوچک جنگلی بعد از حادثه رخ داد که بعد کنترل شد. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سه کارمند راه‌آهن در پی جراحات خفیف در بیمارستان بستری شدند. خدمات جنگل مین درباره علت حادثه گفت می‌تواند ناشی از انباشت یخ‌هایی که بعداً ذوب شده و نخاله باشد که بخشی از مسیر راه‌آهن را شسته است.

خروج قطار حامل مواد خطرناک از ریل در ایالت شمالی آمریکا

حادثه شنبه جدیدترین مورد از مجموعه‌ای از این حوادث در ایالات متحده در چند ماه گذشته است. سوم فوریه قطار حاوی مواد سمی در شهر فلسطین شرقی در ایالت اوهایو از ریل خارج شد که محیط زیست را آلوده کرد و موجب نگرانی‌های عمده درباره وضعیت سلامتی شد.