خودکشی دومین عامل مرگ نوجوانان و جوانان آمریکایی

 شبکه سی‌ان‌ان با استناد به تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داد که در سال ۲۰۲۱ نرخ خودکشی در ایالات متحده به رکورد نسبتا بالای خود بازگشته است.

بر اساس این گزارش، خودکشی به دومین عامل مرگ و میر در سن ۱۰ تا ۳۴ در آمریکا تبدیل شده در حالیکه این علت مرگ در افراد ۳۵ تا ۵۴ جایگاه پنجم را دارد.

داده‌های نهایی برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که خودکشی به صورت کلی عامل یازدهم مرگ در سراسر ایالات متحده است که از ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۴ نفر دست به خودکشی می‌زنند.

نرخ خودکشی طی دو دهه اخیر ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده و همچنین این عامل مرگ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۴ درصد افزایش یافته است که بیشترین افزایش در ۲۰ سال اخیر بوده است.

افزایش خودکشی در حالی است که این نرخ تا دو سال قبل از ۲۰۲۱ روند رو به کاهش داشت.

تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ این اقدام در میان مردان ۴ برابر بیشتر از زنان بوده است.

خودکشی دومین عامل مرگ نوجوانان و جوانان آمریکایی

گزارش دیگر اخیر این آژانس دولتی آمریکا حاکی از این است که نوجوانان گروه سنی هستند که درسال‌های اخیر بیش از همه به دلیل اقدام برای خودکشی به اورژانس برده شدند.

کودکان نیز با چالش‌های فزاینده سلامت روان مواجه هستند. در سال ۲۰۲۱، ۵۷ دختران و ۲۹ درصد پسران گفتند که مدام احساس ناراحتی یا ناامیدی می‌کنند. از هر ۳ دختر تقریبا یکی از آنها می‌گویند که به صورت جدی به خودکشی فکر کردند.