روسای جمهور آمریکا غرق در فساد

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ، روز دوشنبه فاش کرد که شش عضو دیگر از خانواده بایدن ممکن است از طرح‌های مختلف تجاری این خانواده در زمان تصدی مقام دولتی توسط جو بایدن سود کرده باشند. بدین ترتیب تعداد افراد درگیر در پرونده‌های فساد مالی از خانواده بایدن به ۹ نفر می‌رسد.

بر اساس گزارش نیویورک پست، این یافته‌ها پس از آن به دست آمده‌اند که نماینده ایالت کنتاکی و سایر قانون‌گذاران، در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی خانواده بایدن، گزارش‌هایی را از بانک‌ها را دریافت کرده‌اند.

بدی ترتیب نمایندگان بررسی فعالیت‌های مجرمانه بالقوه در معاملات مربوط به خانواده پرزیدنت بایدن را شروع کرده‌اند.

جیمز کامر در این رابطه در بیانیه‌ای گفت که «هزاران صفحه از سوابق مالی مربوط به خانواده بایدن، شرکت‌ها و طرح‌های تجاری شرکای آن‌ها در اختیار اعضای کمیته نظارتی مجلس نمایندگان قرار گرفته است که اهمیت این تحقیقات را تأیید می‌کند.»

کامر در ادامه چنین توضیح داد: «فعالیت خانوادگی بایدن بر کارهای سیاسی و ارتباطات جو بایدن متمرکز است و این فعالیت‌ها تاکنون پول گزافی برای خانواده بایدن به همراه داشته است. ما شش عضو دیگر از خانواده جو بایدن را شناسایی کرده‌ایم که احتمالاً از کسب‌وکارهای خانواده بایدن که در حال بررسی آن‌ها هستیم سود برده‌اند. بنابراین تعداد کل افراد درگیر یا منتفع که در این پرونده درگیر هستند به ۹ نفر می‌رسد.»

روسای جمهور آمریکا غرق در فساد

این نماینده کنگره ماه گذشته اعلام کرد که کمیته شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد حداقل سه عضو خانواده بایدن و دو تن از دستیارانش، در سال ۲۰۱۷ و کمتر از دو ماه پس از خروج جو بایدن از معاون اولی باراک اوباما مبالغی را چین دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد که سوابق بانکی بررسی شده توسط کمیته نشان می‌دهد که یک نهاد وابسته به شرکت انرژی تحت حمایت چین، در مارس ۲۰۱۷، مبلغ ۳ میلیون دلار به راب واکر، یکی از اعضای خانواده بایدن، پرداخت کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد که پسر اول جو بایدن یعنی هانتر حدود ۶۱۰ هزار دلار به عنوان بخشی از قرارداد ۲۰۱۷ دریافتی داشت است. همچنین اطلاعات نشان می‌دهند که برادر اول رئیس جمهور یعنی جیمز بایدن و عروس رئیس جمهور، یعنی هالی بایدن هر کدام به ترتیب چیزی حدود ۳۶۰ هزار و ۲۵ هزار دلار دریافتی داشته‌اند.

در یادداشت ماه مارس این هیأت همچنین به یک «بایدن ناشناس» اشاره شده است که در سال ۲۰۱۷ چهار پرداخت به مبلغ ۷۰,۰۰۰ دلار دریافت کرده است.‌

گفتنی است روز دوشنبه، کامر هیچ سرنخی از شش عضو جدید خانواده بایدن که توسط کمیته شناسایی شده‌اند، ارائه نکرد.

کومر گفت: «کمیته نظارت و پیگیری سوابق بانکی اضافی برای دنبال کردن شبکه درهم تنیده تراکنش‌های مالی بایدن‌ها را ادامه می‌دهد تا مشخص کند آیا خانواده بایدن توسط بازیگران خارجی هدف قرار گرفته‌اند و آیا تهدیدی برای امنیت ملی وجود دارد یا خیر».

وی در ادامه گفت: «به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آنچه تا به امروز کشف کرده‌ایم در اختیار عموم قرار خواهیم داد.»