نژاد پرستی؛ تهدیدی مرگبار برای زنان باردار سیاه پوست در انگلیس

 براساس نتایج یک گزارش جدید، زنان سیاه‌پوست چهار برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر مرگ در دوران بارداری و زایمان هستند. از همین رو نمایندگان پارلمان بریتانیا اعلام کرده اند که دولت نقش نژادپرستی در خدمات زایمان را دست کم گرفته است.

براساس اعلام کمیته زنان و برابری، تدابیری که دولت برای رفع تبعیض در مرگ و میر مادران اتخاذ کرده، ضروری اما ناکافی است.

این کمیته در پارلمان بریتانیا اعلام کرده است که برغم تعهد دولت به تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع در سال گذشته، نگران است که دولت و مقام های ارشد NHS (سرویس بهداشت همگانی) شدت نژادپرستی را دست کم گرفته باشند.

کارولین نوکس نماینده محافظه کار و رئیس کمیته زنان در این خصوص گفت: ما نگران هستیم که دولت و NHS درک کاملی از اهمیت نژادپرستی در نابرابری ها نداشته باشند و ندانند که ریشه کن کردن آن بخشی از راه حل است.

از همین رو کمیته زنان پارلمان از NHS خواسته است جمع‌آوری مربوط به داده‌های قومیتی را در اولویت قرار داده و از تاخیر در این خصوص بپرهیزد.

نژاد پرستی؛ تهدیدی مرگبار برای زنان باردار سیاه پوست در انگلیس

آمار تکان‌دهنده تجاوز جنسی در بیمارستان‌های بریتانیا

همزمان شبکه خبری راشا تودی از آمار تکان دهنده میزان تعرض و تجاوزهای جنسی در بیمارستان های بریتانیا خبر داد و نوشت: بر اساس گزارشی که دیروز دوشنبه توسط شبکه حقوق زنان (WRN) بریتانیا منتشر شد، با وجود دوربین های مدار بسته و نگهبانان امنیتی، از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تعرض و تجاوز جنسی که شامل حتی کودکان زیر ۱۳ سال هم می شود در بیمارستان های انگلیس و ولز صورت گرفته است.

این نهاد غیردولتی اعلام کرده است که از ژانویه ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۲ دستکم دو هزار و ۸۸ مورد تعرض و چهار هزار و ۴۵۱ مورد تجاوز جنسی در بیمارستان های بریتانیا توسط پلیس این کشور ثبت شده است. در این گزارش آمده است که از هر هفت حمله، یک مورد داخل بخش های بیمارستان رخ داده است.

از جمله این موارد، تجاوز جنسی به یک کودک دختر زیر ۱۳ سال و تجاوز گروهی به یک دختر ۱۶ ساله در دو بیمارستان است.

همزمان وزارت کشور بریتانیا در واکنش به حجم دهشتناک میزان تجاوزها در بیمارستان های این کشور از مدیران بیمارستان‌ها خواسته است که برنامه‌های امنیتی خود را بررسی کنند و در صورت لزوم دوربین‌های مداربسته بیشتری نصب نمایند. علاوه بر این، این سازمان از سرویس بهداشت همگانی خواسته است تا دستورالعمل‌های سال ۲۰۱۹ خود که براساس آن زنان تراجنسیتی که از نظر بیولوژیکی مرد هستند و مجاز به حضور در بخش‌های زنان می باشند را لغو کند.