هیلاری کلینتون: ترامپ نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق ایالات متحده و یکی از رقبای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به این شبکه خبری گفت، ترامپ در انتخابات آتی آمریکا پیروز نمی‌شود؛ اما جو بایدن در مقابل هرکسی که از جمهوری خواهان کاندیدا شود، بار دیگر انتخاب خواهد شد.

 

کلینتون همچنین گفت: افراد بیشتری نسبت به قبل نسبت به ترامپ و رفتارش توجه می‌کنند.

ترامپ بارها کلینتون را متهم کرده که از او جاسوسی می‌کند و در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تقلب کرده اگرچه ترامپ در آن انتخابات پیروز شد؛ اما هیلاری کلینتون گفته که ترامپ در تلاش برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری، با مکافات اقداماتش روبرو می‌شود.

کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۱۶ همچنین افزود: من همیشه به ترامپ فکر می‌کنم و اگر او را دنبال کنید، می‌توانید ببینید او مردم را به کارهایی متهم می‌کند که خودش انجام می‌دهد، این نوعی فرافکنی روانی است.

وی افزود: من همیشه به سوابق کاری او فکر می‌کنم؛ اما وقتی به عملکرد ترامپ در عرصه سیاست و دولت نگاه کنیم می‌بینیم که او کسی بود که به قوانین هیچ توجهی نداشت. او اهمیتی به قانون نمی‌داد.

ترامپ نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود؛ اما بایدن می‌تواند

هیلاری کلینتون افزود، با وجود اینکه ترامپ مجرم شناخته شده و نخستین رئیس جمهوری سابق ایالات متحده است که با جرایم کیفری روبروست؛ اما چیزی در سیستم حقوقی آمریکا نیست که بتواند جلوی او را برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بگیرد.

کلینتون افزود: به نظر من، اما حتی اگر ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان شود، نمی‌تواند بار دیگر انتخاب شود. فکر می‌کنم افراد بیشتری نسبت به قبل رفتار و منش او را می‌شناسند. او طرفداران زیادی دارد که با آن احتمالا می‌تواند کاندیداتوری جمهوری خواهان را به دست بیاورد؛ اما در یک انتخابات در مقابل بایدن او نمی‌تواند پیروز شود.

کلینتون همچنین گفت، رون دی سانتیس فرماندار فلوریدا نیز که احتمالا برای کاندیداتوری جمهوری خواهان اقدام می‌کند، چون فردی اثبات شده نیست، موفق نمی‌شود. کسی خارج از این ایالت او را آنطور که باید، نمی‌شناسد و در داخل این ایالت هم مردم می‌بینند که او کارهای احمقانه انجام می‌دهد. به همین دلیل است که معتقدم بایدن بار دیگر و بدون توجه به اینکه چه کسی از جمهوری خواهان کاندیدا می‌شود، پیروز خواهد شد.

وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما این مساله را نیز رد کرد که بایدن ۸۰ ساله برای ریاست جمهوری خیلی پیر است و گفت: به نظرم او می‌تواند از عهده این کار برآید. من هم در میانه ۷۰ سالگی هستم. به نظرم آنچه واقعی است این است که او به عنوان یک رئیس جمهور چه کاری انجام داده است.