وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه اسرائیل پاسخ نداد

 شبکه کان رژیم صهیونیستی   با انتشار توئیتی نوشت: در پی تنش در روابط اسرائیل و اردن به علت بازداشت «عماد العدوان» نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح» در اسرائیل، «ایمن الصفدی»وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل پاسخ نداد.

به گزارش آناتولی،  این رسانه افزود که دستگاه امنیت داخلی اسرائیل در حال تحقیق درباره پرونده عماد العدوان است و نماینده اردنی به محض پایان تحقیقات و بازجویی آزاد خواهد شد.

وزارت خارجه اردن دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که اسرائیل یک نماینده مجلس اردن را در پی کشف مقداری سلاح و طلا به همراه وی بازداشت کرده است.این وزارتخانه تأکید کرده که وضعیت نماینده کشور را پیگیری می‌کند.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که «عماد العدوان» نماینده پارلمان اردن را به اتهام تلاش برای وارد کردن ۲۰۰ قبضه سلاح و ۱۰۰ کیلو طلا به سرزمین‌های اشغالی بازداشت کرده است.سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی است که ارزیابی های کنونی حاکی است این نماینده برای پول چنین کاری انجام داده است.

وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه اسرائیل پاسخ نداد

به دنبال بروز این تنش سیاسی، نمایندگان پارلمان اردن خواستار موضع گیری قاطعانه و جدی دولت این کشور در برابر رژیم صهیونیستی شدند. اندریه مراد الحواری، یکی از نمایندگان پارلمان اردن در این خصوص گفت: روایت جعلی رژیم غاصب صهیونیستی درباره دلایل بازداشت «عماد العدوان» نماینده پارلمان این کشور را نمی پذیریم چرا که این رژیم براساس منافع و اهداف مورد نظر خود داستان سرایی می کند.