ایرنا: برنون گفت که اطمینان دارد نیروهای القاعده از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف تروریستی خود در داخل و خارج از آمریکا استفاده می کنند. او بدون آن که مدارک مستحکمی دال بر جزییات چنین عملیاتی در آمریکا در اختیار داشته باشد یقین دارد که آن ها در صددانجام عملیات تروریستی در تعطیلات کریسمس در این کشور هستند.

وی افزود ' به واسطه نگرانی های مربوط به احتمال تهدید های تروریستی در اروپا و نقاط دیگر, ما باید همواره در حالت آماده باش برای مقابله با این گونه تهدید ها باشیم '.

این مشاور اوباما اظهارداشت: این یکی از ویژگی های نیروهای ضد تروریستی است یعنی این که آن ها به طور ۲۴ ساعته آماده هستند.

وی در رابطه با ضرورت این هشیاری ها در فصل تعطیلات کریسمس گفت 'یکی از دلائل این که در این فصل تدابیر امنیتی شدت بیشتری پیدا می کنند بالا رفتن حجم جابجایی مسافرین استو من خیلی خوشحالم که ما از همین حالا آمادگی های لازم را برای مقابله با هر گونه خطری داریم '.

برنون سخنان خود را درست همزمان با هشدار هایی ایراد کرد که پلیس بین المللی در رابطه با احتمال عملیات تروریستی از سوی نیروهای القاعده در اروپا و آمریکا به مقامات امنیتی این کشور ها داده است.

تهدیدهای پی درپی گروهک تروریستی القاعده , میلیاردها دلار هزینه روی دست آمریکایی ها گذاشته است و در روزهای اخیر افزایش حضور نیروهای پلیس با سگ های آموزش دیده در مکانهای پرتردد شهر نیویورک کاملا محسوس است.