تابستان داغ برای دونالد ترامپ؛ احتمال بالای صدور کیفرخواست

ممکن است تابستان امسال برای دونالد ترامپ تابستانی داغ باشد و در نهایت در پرونده انتخاباتی جورجیا کیفرخواست احتمالی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا صادر و منتشر شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشتر نیز در یک پرونده غیرمرتبط در نیویورک متهم شده بود. اما مهم‌ترین چالش دونالد ترامپ سو استفاده او از اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک پست ریاست جمهوری است که تحت تحقیقات فدرال قرار دارد.

دادستان منطقه جورجیا که مسئول پرونده تقلب در انتخابات با محوریت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و متحدانش است در این‌باره می‌گوید که کیفرخواست احتمالاً در دوره بعدی دادگاه که از ۱۱ جولای تا ۱ سپتامبر ادامه خواهد داشت، صادر خواهد شد.

علاوه بر این خبرهایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه «فانی ویلیس»، دادستان منطقه آتلانتا، نامه‌ای به کلانتر شهر «فولتون» ارسال کرده و به او اطلاع داده است که اداره خود را برای «امنیت شدید» قبل از اعلام کیفرخواست آماده کند چرا که ممکن است این اتفاق "واکنش عمومی گسترده‌ای" به همراه داشته باشد.

ویلیس همچنین نامه‌های مشابهی را به رئیس پلیس آتلانتا، دارین شیربام، و مدیر آژانس مدیریت اضطراری شهر آتلانتا-فولتون، متیو کالمیر ارسال کرده است.

در این نامه آمده است: «در آینده نزدیک، تصمیمات مربوط به اتهامات ناشی از تحقیقاتی را که دفترم در مورد دخالت احتمالی در اداره انتخابات عمومی ۲۰۲۰ انجام داده است، اعلام خواهم کرد. این نامه را برای اطلاع شما ارائه می‌کنم. با توجه به این اطلاعیه، نیاز به افزایش امنیت و آمادگی در ماه‌های آینده بسیار بالا است.»

تابستان داغ برای دونالد ترامپ؛ احتمال بالای صدور کیفرخواست

این تحقیقات اوایل سال ۲۰۲۱ پس از علنی شدن تماس بین ترامپ و یکی از مقامات بلندپایه ایالتی جورجیا آغاز شد. در آن تماس، ترامپ از این مقام ایالتی خواسته بود تا آرای کافی برای پیروزی ترامپ در ایالت را جمع کند. در نهایت نیز جو بایدن با بیش از ۱۱۰۰۰ رأی برنده این ایالت شد.

اما علاوه بر این ترامپ با ۳۴ فقره «جعل سوابق تجاری» در یک پرونده غیرمرتبط در نیویورک مواجه است. این پرونده از پرداخت‌های مالی سرچشمه می‌گیرد که گفته می‌شود او قبل از انتخابات ۲۰۱۶ و در راستای مخفی کردن رابط نامشروع پرداخت کرده است. حال دادگاه به دنبال این است که ببیند چگونه این پرداخت‌ها توسط کمپین او طبقه‌بندی و سازماندهی شده است.