همکاری اوکراین و اف‌بی‌آی برای سانسور شبکه‌های اجتماعی

ایلیا ویتیوک، رئیس بخش امنیت اطلاعاتی در سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد: ما آثار یا شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهند کارزارهایی برای تحریف اطلاعات در فیسبوک و دیگر شبکه‌های آمریکایی جریان دارد. این اطلاعات را به اف‌بی‌آی داده و مستقیما با فیسبوک مکاتبه می‌کنیم.

ویتیوک اینطور شرح داد که سرویس امنیتی اوکراین حساب‌هایی را که فکر می‌کند «تحت نفوذ روسیه» هستند، به اف‌بی‌آی معرفی می‌کند تا سانسور شوند. او اف‌بی‌آی را «بزرگترین شریک» سازمان اطلاعات سایبری اوکراین دانست و گفت که «حمایت سایبری آمریکا از نظر روانشناختی، نقش تعیین‌کننده‌ای در این جنگ داشته است.»

او در پاسخ به این پرسش که تعریفش از «تحریف اطلاعاتی» و اطلاعات نادرست چیست، گفت: هر چیزی که علیه اوکراین باشد، دروغ در نظر بگیرید، حتی اگر اینطور نباشد. در این برهه از زمان برای اینکه ما پیروز شویم، باید چنین فهمی وجود داشته باشد و نباید گول بخوریم.

همکاری اوکراین و اف‌بی‌آی برای سانسور شبکه‌های اجتماعی

ویتیوک این اظهارات را در یکی از نشست‌های کنفرانس امنیت سایبری «آر.اس‌.ای» و در حالی مطرح کرد که برایان فورندران، معاون بخش سایبری اف‌بی‌آی و لارا گالانت، عضو دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا حضور داشتند.

این مقام اوکراینی همچنین از متحدان متعدد خود در بخش خصوصی آمریکا تشکر کرد، از جمله آمازون، گوگل، استارلینک و کرود استرایک.