بلینکن متهم به دروغ گویی شد

 ران جانسون در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» با ارائه توضیح پیرامون روند تحقیقات از مراودات تجاری خانواده جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور را به دروغگویی متهم کرد.

وی با اشاره به همکاری بلینکن در تحقیقات علیه هانتر بایدن در دسامبر ۲۰۲۰ (پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن) گفت: اکنون به دلیل اطلاعات بیشتری که در اختیار است می‌دانیم که او در آن زمان به صراحت در مقابل کنگره دروغ گفته است.

رییس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا ادامه داد: بلینکن به دنبال ریاست بر وزارت خارجه بود، بنابراین با وجود اینکه داوطلبانه حاضر به گفت‌وگو شده بود به دروغ گفت که هرگز به هانتر ایمیل ارسال نکرده است.

جانسون با بیان اینکه جو بایدن، پسرش، خانواده او و بسیاری از افرادی که آن‌ها را احاطه کرده‌اند قابل اعتماد نیستند، گفت: گمان می‌کنم که بلینکن دروغ‌های بیشتری نیز گفته باشد و امیدوارم بتوانیم وی و همسرش را برای ارائه توضیحات فرا بخوانیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا معتقد است آنتونی بلینکن در حالی که قسم خورده بود حقیقت را بگوید به او دروغ گفته است، با صراحت گفت: بله.

این سناتور جمهوریخواه همچنین تاکید کرد: بلینکن در اظهارات خود مدعی شده بود که به هانتر بایدن ایمیل ارسال نکرده است و ما اکنون آن ایمیل‌ها را در اختیار داریم.

بلینکن متهم به دروغ گویی شد

وی افزود: ما همچنین می‌دانیم که همسر بلینکن هنگامی که به عنوان کارمند وزارت خارجه مشغول به کار بوده، به نوعی پل ارتباطی میان وی و پسر جو بایدن بوده است.

جانسون با تاکید بر لزوم تحقیقات بیشتر در این زمینه خاطر نشان کرد: من معتقدم اطلاعات دیگری نیز وجود دارد که باید آشکار شود. او باید فراخوانده شود. احضار کردن بلینکن از اختیارات من خارج است بنابراین او اگر می‌خواهد بیگناهی خود را به نمایش بگذارد باید به صورت داوطلبانه در کنگره حضور یابد. اما شک دارم که این اتفاق رخ دهد.