آغاز انتخابات ترکیه برای اتباع ساکن انگلیس

اتباع ترک ساکن انگلیس در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۱۴ مه در ترکیه برگزار شود، روز شنبه در شهر‌های لندن، منچستر، ادیمبورگ و لستر به پای صندوق‌های اخذ رای رفتند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی از لستر، این در حالی است که پیش از این قرار بود کار رای گیری انتخابات در لندن و یا منچستر برگزار شود. با وجود این، مقامات ترکیه به اتباع ترکیه‌ای مقیم انگلیس این امکان را می‌دهند تا بتوانند در شهر لستر در مرکز این کشور کار رای دادن را انجام بدهند.

به گفته یک ترکیه‌ای مقیم انگلیس، ترکیه در عین حال، به ترک‌های مقیم این کشور این امکان را می‌دهد تا در خارج از دفتر نمایندگی سیاسی ترکیه کار رای دادن را انجام بدهند. اتباع ترکیه‌ای مقیم خارج از این کشور قرار است از میان چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به یکنفر به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور رای بدهند.

«رجب طیب اردوغان»، «کمال قلیچدار اوغلو»، «محرم اینجه» و «سینان اوغان» به عنوان چهار نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به رقابت می‌پردازند.

آغاز انتخابات ترکیه برای اتباع ساکن انگلیس

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر از شهروندان این کشور واجد شرایط رای دهی هستند که سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از آنها مقیم خارج از ترکیه هستند.

گفتنی است در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۴ نامزد و در بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور ۲۴ حزب سیاسی و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب ۶۰۰ کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت می پردازند.