بیانیه جنبش جهاد اسلامی درباره شهادت «شیخ خضر عدنان»

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: مسئولیت کامل جنایت صورت گرفته با رژیم اشغالگر است و این رژیم تاوان این جنایت را خواهد داد.

جهاد اسلامی افزوده است: در مسیر طولانی خود برای آزادی قدس، ما مردان دلیر و بسیاری از رهبران و مبارزان را از دست خواهیم داد و رهبر مبارز شیخ خضر عدنان از کسانی بود که مسیر بزرگی برای همه آزادی خواهان در فلسطین و جهان گشود.

این جنبش اضافه کرده است: قهرمان آزاده «خضر عدنان» در جنایتی به شهادت رسید که دشمن در مقابل دیده جهانیان که از بی عدالتی و تروریسم حمایت و پوششی برای آن فراهم می‌کند، آن را انجام داد.

جهاد اسلامی همچنین گفته است: شهادت شیخ خضر عدنان مکتبی برای نسل‌های مردان دلیر آینده خواهد بود و تا زمانی که فلسطین در اشغال است، راه جهاد و مقاومت را ترک نخواهیم کرد.

این جنبش فلسطینی افزود: در سوگ این شیخ مبارز که هیچگاه وظایف خود را در حمایت از حق و دفاع از مردمش رها نکرد و لحظات عمر خود را در راه دفاع از مقدساتش گذراند، نشسته‌ایم و تأکید می‌کنیم که در همان راه و روشی پیش می‌رویم که شیخ عدنان و همه رهبران و مبارزان پیش از او طی کردند.

جهاد اسلامی اضافه کرد: مبارزه ما ادامه دارد و متوقف نخواهد شد و دشمن جنایتکار بار دیگر متوجه خواهد شد که جنایاتش بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت با تمام قوا، قاطعیت و پایداری ادامه خواهد داشت.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز که دست به اعتصاب غذا زده بود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شهید شد.

بیانیه جنبش جهاد اسلامی درباره شهادت «شیخ خضر عدنان» اسیر فلسطینی

وی بیش از ۱۲ بار بازداشت شد و حدود ۸ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد. همه این بازداشت‌ها از نوع بازداشت موقت بود و از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز به صورت بازداشت اداری (بازداشت موقت بدون اتهام و به مدت نامعلوم) بازداشت بود و هربار پس از اعتصاب غذا آزاد می‌شد.

به گفته همسر شیخ عدنان، وی از سال ۱۹۹۹ که بازداشت شد، تاکنون فقط با یک اتهام و آن هم عضویت در جهاد اسلامی، یاری رساندن به اسیران و خانواده شهدا و حضور در همه مناطق کرانه باختری بازداشت شده بود.