آمریکایی‌ها ضعف رهبری سیاسی را بزرگ‌ترین مشکل کشورشان می‌دانند

 نتایج نظرسنجی گالوپ که سه‌شنبه منتشر شد، حاکی است: بسیاری از آمریکایی‌ها همچنان از رهبری دولت بیش از هر چیز دیگری به عنوان مهمترین مشکل پیش روی کشور نام می‌برند.

به گزارش  اسپوتنیک، نظر سنجی این موسسه نشان می‌دهد، ۱۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی رهبری سیاسی کشور را بزرگ‌ترین مشکل می‌دانند.

این موسسه بدون اشاره به نحوه نظرسنجی و شمار شرکت کنندگان اعلام‌کرد، وضع اقتصادی آمریکا دومین مساله نگران‌کننده از نظر مردم این کشور است؛ بطوریکه ۱۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی گالوپ درباره آن ابراز نگرانی کرده‌اند. همچنین نگرانی از تورم با ۹ درصد و مساله مهاجرت با ۸ درصد و حمل سلاح با ۷ درصد جزو نگرانی‌هایی است که در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

گالوپ افزود: جنایت و خشونت، فقدان وحدت در کشور، روابط نژادی یا نژادپرستی، فقر و افول اخلاق، مذهب و خانواده هر کدام با سه درصد جزو ۱۰ نگرانی اصلی مردم هستند.

آمریکایی‌ها ضعف رهبری سیاسی را بزرگ‌ترین مشکل کشورشان می‌دانند

نتایج نظرسنجی دیگری که هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌ها آینده کشورشان را تا سال ۲۰۵۰ از نظر سیاسی و اقتصادی، ضعیف و رو به افول پیش بینی کردند.نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که ایالات متحده تا سال ۲۰۵۰ کشور چندان مهمی نخواهد بود.

همچنین یک ماه پیش نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد اهمیت ارزش‌های سنتی برای آمریکایی‌ها در سراسر کشور بشدت کاهش یافته است.