به گزارش میراث آریا، در این میان باید گفت، صدها نمونه و مصداق از این گونه هتلها در جهان وجود دارد که هرکدام به اندازه خود جذاب و چشمگیرند اما آنچه در این گزارش آمده است تنها چند هتل شناخته شدهای است که بیشترین مشتری را در بین گردشگران حرفهای به خود اختصاص داده اند.

هتل باشگاه خلیج دلفریب، ترکز اند کایکاس:

این هتل که در منطقه‌ای به مساحت ۱۱ جریب و در کنار ساحلی از شن‌های سفید قرار دارد از سوئیت‌هایی مرفه‌ و مجلل برخوردار است که آسایش و آسودگی کاملی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

این هتل، ‌ به منظور رفاه حال مسافران به سه بخش تقسیم شده است. بخش یا هتل بزرگسالان به همراه رستورانی خصوصی، استخر شنا و ویلاهای خانوادگی با رستوران‌ها و استخر مخصوص به خود و تفرجگاهی با امکانات رفاهی کامل و سازگاری بالا با محیط زیست. سوئیت‌هایی با طراحی بسیار زیبا و چشم‌اندازی به سوی اقیانوس نیلگون به همراه جکوزی سرباز که از بالکون‌هایی وسیع برخوردار بوده و از خدمتکارانی اختصاصی بهره می‌برند. در این میان، وزش بادهای ساحلی دریای کارائیب، بهترین و دلپذیرترین جاذبه این هتل مرفه به شمار می‌رود.

پونتادوس گانچوز، برزیل:

چشم‌اندازی به سوی آب‌های آبی شفاف دریا و برخورداری از پوشش گیاهی سبز، نخستین ویژگی‌های این هتل به شمار می‌روند. تمام غذاها و سفارشات رستوران این هتل دارای نرخ‌های مصوب بوده و معمولاً تا زمانی که مشتری داشته باشند باز بوده و خدمات‌ رسانی می‌کنند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد در رستوران این هتل وجود غذاشناسی خبره در کنار گروه آشپزی است که در هنگام ناهار غذاهای بومی و مخصوص منطقه را سرو کرده و در هنگام شام انواع و اقسام غذاهای بین‌المللی را به مشتریان عرضه می‌دارد.

از جمله موارد ظریف و حائز اهمیت در این هتل امکان اقامت در مکانی جزیره مانند در هنگام شام است که با پیشخدمت‌هایی مخصوص در خدمت مشتریان قرار می‌گیرد.

جدا از رستوران، امکانات دیگری همچون سکوی شنا همراه با مربیان در اختیار مشتریان قرار دارند. همچنین مسافران می‌توانند در صورت علاقه فیلم‌های دلخواه خود را در مانیتورهای بزرگ این هتل و یا به صورت شخصی داخل آلاچیق‌های خود تماشا کنند.

هتل بل‌ایر، کالیفورنیا، آمریکا:

این هتل با نمای گچ‌کاری شده صورتی رنگ، محوطه‌های شخصی و خصوصی و تراس‌های آهنی خود، نوعی حس اغوا کننده‌‌ را برای مسافران به وجود می‌آورد. باغ‌های سبز آن که به مساحت ۱۲ جریب اطراف هتل را محاصره کرده‌اند منظره‌ای جنگلی به آن داده اند.

این هتل از ۹۱ اتاق و ۳۹ سوئیت برخوردار است که هر کدام راه ورودی اختصاصی به خود دارند که از مسیر باغ‌های سرسبز یا محوطه‌های فواره‌دار می‌گذرد. بیشتر حمام‌های این هتل دارای سنگ‌های مرمری، دوش‌های بزرگ و وان‌های جادار، پاسیوهای کاشی‌کاری شده زیبا، شومینه‌های طبیعی چوب‌سوز و جکوزی برخوردارند.

هر یک از اتاق‌های این هتل از جدید‌ترین و مرفه‌ترین امکانات برخوردار بوده و مسافران می‌توانند انواع و اقسام تنوع غذایی را در رستوران آن تجربه کرده و بچشند.

هتل اسپارانزا، مکزیک:

این هتل که در ارتفاعات پرتگاه پونتا بالنای مکزیک قرار دارد مشرف بر دو پناهگاه ساحلی کوچکی است که در دریای کورتز قرار داشته و به لطف برخورداری از امکانات سازگار با محیط زیست از مشتریان زیاد سود می‌برد.

تمام اتاق‌هایی که نمایی به سوی اقیانوس دارند از تراس برخوردار بوده و مجهز به اسباب و اثاثیه صنایع‌ دستی و دکوراسیون‌های زیبای ساخت هنرمندان بومی هستند. رستوران این هتل با غذای محلی شهره شده و هر یک از اتاق‌ها نیز از پیشخدمت‌های مخصوص برخوردارند.

استخر، اتاق‌های ماساژدرمانی و چشمه‌های آب‌گرم، از دیگر امکاناتی هستند که سفر و اقامتی خوش را در خاطره مسافران ثبت و ضبط می‌کنند.

رستوران و چشمه‌ آب گرم میدل تورپ، نورثشایر، بریتانیا:

این مکان که خانه شاه ویلیام سوم بوده، در محوطه باغی ۲۰ جریبی بنا شده و چمنزار آن مشرف بر میدان اسب‌دوانی منطقه یورک انگلستان است. این بنای کاخ مانند در ابتدا به سال ۱۶۹۹ برای بازرگانی ثروتمند به نام توماس بارکو ساخته شد و سالن میدل تروپ نیز برای مدتی تحت تملک لیدی‌ماری ورتلی مونتاگو، روزنامه‌نگار قرن هجدهم بوده است.

هر یک از اتاق‌های این هتل که توسط مؤسسه حفاظت از هتل‌های تاریخی باز‌سازی و مرمت شده‌اند از اسباب‌ و اثاثیه‌ای آنتیک برخوردار بوده و کاملاً رنگ‌آمیزی شده‌اند. اتاق‌هایی مجلل با دکوراسیون‌های اشرافی که در صحن اصلی کاخ و محوطه قرن هجدهمی آن قرار دارند.

هتل یین‌شایر هال، ولز:

هتل یین‌شایر چیزی بیشتر از یک کاخ درباری قدیمی بنا شده در مرکز حومه شهر ولز است. این هتل سبقه‌ای طولانی داشته و سرشار از تجربیات فرهنگ مهمان‌نوازی مردمان این سرزمین است.

دکوراسیون منحصر به فرد، نقاشی و رنگ‌آمیزی‌ها محسون‌کننده و اتاق‌های زیبا و اغواکننده از جمله ویژگی‌هایی است که این کاخ را مدتی ملک شخصی ملکه ویکتوریا ساخته بود.

اتاق غذا‌خوری در این هتل در بالاترین قسمت کاخ قرار گرفته است. اتاقی مزین به رنگ آبی تخم اردکی که مکانی جذاب و کامل را برای لذت بردن از فضای آرام برای صرف شام مهیا کرده است. مسافران و میهمانان این هتل می‌توانند، در رستوران قرون وسطی از غذاهایی با طعم بومی لذت ببرند.

بارسلو لابوبادیلا، آندلوس، اسپانیا:

این هتل که به واسطه تعمیرات متعدد گسترش یافته، اکنون به تفرجگاهی زیبا، مجهز به ۷۰ اتاق تبدیل شده که هر یک، از امکانات متنوعی همچون تلویزیون‌های پلاسما و حتی دستگاه‌های سرگرمی رایانه‌ای خانگی برخوردارند. همه اتاق‌های این هتل منظره‌ای رو به ارتفاعات گرانادا دارند.

ال کورتیو یا رستوران این هتل علاوه بر سرو غذاهای محلی از متنوع‌ترین رژیم‌های غذایی جهان برخوردار است.

دوچرخه سواری و اسبسواری از جمله تفریحاتی است که مسافران به وسیله آن میتوانند تمام منطقه را تماشا کنند.