رسانه‌های صهیونیست: اسد پیروز شد

رسانه‌های صهیونیست شب گذشته (جمعه، ۱۹می) با بازنشر گسترده تصاویر مربوط به دست دادن « بشار اسد »، رئیس‌جمهور سوریه و « محمد بن سلمان »، ولی‌عهد عربستان سعودی در نشست جده، نوشتند: «این پیروزی اسد و سوریه بود».

 

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود تاکید کردند که «این درست‌تر خواهد بود که بگوییم اتحادیه عرب به سوریه بازگشته است نه برعکس».

در گزارش رسانه‌های عبری آمده است: باید تایید کنیم که آنچه در حال رخ دادن است «پیروزی بزرگ برای سوریه و رهبر بلامنازع آن» است؛ حالا «تنها چیزی که باقی می‌ماند بازگرداندن روابط با ترکیه به وضعیت قبلی است».

«روعی کایس»، تحلیلگر مسائل عربی در شبکه اسرائیلی «کان» نیز به نوبه خود تصویری از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هنگام دست دادن با رئیس‌جمهور سوریه و در آغوش گرفتن وی قبل از اجلاس سران عرب در جده را منتشر کرده و نوشت: «تصویر پیروزی اسد».

«الداد بیک» روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز به این رویداد واکنش نشان داده و نوشت: با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، بهار عربی رسماً پایان یافته و جهان عرب، طبق روال معمول دوباره موضوع فلسطین را در رأس نگرانی‌های خود قرار داده است.

مجله آمریکایی «نیوزویک» هم، بازگشت دمشق به جمع کشورهای عربی را بزرگترین شکست واشنگتن در نبرد سوریه توصیف کرده و نوشت: پیام مهم این بازگشت، لزوم پایان دادن به حضور نظامی و لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه است.

رسانه‌های صهیونیست: اسد پیروز شد

روز گذشته، جمعه فعالیت‌های سی و دومین نشست سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی و در شهر جده و با حضور سوریه بعد از ۱۲سال آغاز شد. بن سلمان، ولی‌عهد سعودی پیش از آغاز نشست، رسماً و به گرمی از رئیس جمهور سوریه استقبال کرد.

بشار اسد در جریان سخنرانی خود در نشست جده گفت: ما در مقابل فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد سازوکارهای بیت عربی با کمترین میزان از مداخله خارجی هستیم. آشتی‌هایی که صورت گرفت، فرصتی تاریخی برای رسیدگی مجدد به امور خودمان بدون دخالت خارجی است. دنیا باید مسائل داخلی را به مردم خودمان بسپارد؛ ما هرگونه دخالت خارجی را رد می‌کنیم.