عضو کنست: نتانیاهو بدون ما ائتلافی ندارد

 «زویکا فوگل» عضو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در کنست در پیامی توئیتری نوشت: «بنیامین نتانیاهو » به خوبی می داند که بدون ما، او هیچ پایه ایدئولوژیک و ائتلافی (برای داشتن اکثریت در کنست و تشکیل کابینه) ندارد.

وی برای نتانیاهو خط و نشان کشید و افزود: کم بودن بودجه منطقه «نقب و جلیله» و توسعه پیرامون آن خط قرمز من هستند.

این مقام صهیونیست و هم حزبی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد: در صورت تصویب نشدن افزایش بودجه حوزه انتخابیه، از حزب «عوتسما یهودیت» خواهم خواست به کلیت لایحه بودجه رای ندهند.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار گسست شدید اجتماعی و سیاسی است، روی کار آمدن تندروها این گسست را تشدید کرده، به طوری که لایحه کابینه حاکم برای انجام تغییرات قضائی، موجب ناآرامی گسترده در سرزمین های اشغالی در طول ۲۰ هفته گذشته شده است.

در حالی که کابینه نتانیاهو لایحه «تغییرات قضائی» را برای آرام کردن اوضاع مسکوت گذاشته است، تصویب لایحه بودجه به بحران جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هر کدام از احزاب سیاسی و گروه های اسرائیلی خواهان تصویب آن به نفع خود هستند.

بودجه رژیم صهیونیستی در حالی در کنست رسیدگی می شود که اگر نتواند آن را به تصویب برساند، به صورت خودکار به انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودرس منجر خواهد شد.

عضو کنست: نتانیاهو بدون ما ائتلافی ندارد

در چنین شرایطی درخواست حریدی ها (از تشکل‌های ائتلاف حاکم و متشکل از صهیونیست‌های ارتدوکس و افراطی) برای افزایش اعتبار گروه های افراطی، چالشی دیگر برای این رژیم شده بویژه آن که بدون حضور حریدی ها در ائتلاف حاکم، سقوط کابینه حتمی خواهد بود.

بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ مبلغ ۴۸۴.۸ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی با برابری سه و نیم مقابل یک دلار ) است. این رقم برای سالجاری ۴۵۲.۵ میلیارد شیکل بوده است.