رزمایش مشترک کره جنوبی و ایالات متحده

کره جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود را در نزدیکی مرزهای کره جنوبی آغاز کردند که به اقدامی تلافی جویانه علیه هر دو کشور تهدید شدند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد اولین روز این رزمایش در حدود کمتر از ۴۰ کیلومتری مرز کره شمالی از امروز ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد و انتظار می رود تا ۱۵ ژوئن ( ۲۵ خرداد) با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز و ۶۱۰ قطعه تجهیزات از جمله جت های جنگنده و پرتاب کننده موشک ادامه داشته باشد.

ارتش کره جنوبی پیش تر اعلام کرده بود این رزمایش برای آمادگی بهتر دو متحد برای همکاری بایکدیگر علیه تهدیدها و افزایش اقدامات تحریک آمیز کره شمالی برگزار می شود.

این رزمایش همزمان با سالگرد هفتادمین ائتلاف نظامی بین دو کشور و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش کره جنوبی برگزار می شود. به نظر می رسد پس از دیدار روسای جمهوری دو کشور در ماه گذشته و توافق دو کشور برای همکاری های بیشتر و ارسال تسلیحات هسته ای آمریکا به کره جنوبی از جمله زیردریایی هسته ای، همکاری میان کره جنوبی و آمریکا افزایش یافته است.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی که سال گذشته انتخاب شد بر روی بازسازی رزمایش های مشترک با آمریکا که از زمان مون جائی این رئیس جمهوری پیشین این کشور در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به حالت تعلیق درآمده بود و یا در ابعاد کوچکی انجام می شد کار کرده است.

رزمایش