انتقال فعالیت شبکه‌های مافیایی اسرائیل به امارات

روزنامه رای الیوم با اشاره به پرونده مرتبط به وقوع دو جنایت در کشور امارات ، با اتکا به برخی شواهد و سرنخها، این فرضیه را مطرح کرد گه گویا مافیای وابسته به رژیم صهیونیستی ، برخی اقدامات از جمله تسویه حساب با رقبای خود را، به کشور امارات منتقل کرده اند.

رای الیوم نوشت: در امارات به ویژه در امیر نشین دبی که مرکز مهم گردشگری کشور امارات محسوب می‌شود، تقریبا جرم قتل رخ نمی‌داد، اما در سال‌های اخیر دو جنایت بزرگ در این کشور رخ داد که ارتباط آن‌ها با رژیم اشغالگر مشخص است. اولین مورد جنایت سیاسی و ترور شهید محمود المبحوح، از عناصر جنبش مقاومت اسلامی، حماس، به دست شبکه وابسته به موساد بود که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد. مورد دوم روز چهارشنبه اتفاق افتاد که در آن یک تبعه اسرائیلی به نام غسان شمسیه، در شرایطی مبهم، مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفت.

به دلیل سانسور‌های خبری از سوی امارات و اسرائیل، اطلاعات و مسائل پشت پرده مرتبط به جنایت اخیر بسیار اندک است. مقامات امنیتی دبی تنها به وقوع این جنایت اعتراف و چند اسرائیلی مظنون را بازداشت کرده اند و دادستانی در حال تحقیق از آنهاست، اما هیچ توضیحی در این باره منتشر نشده است.

در سایه چنین سکوتی، می‌توان گفت، به نظر می‌رسد شبکه‌های تبهکار اسرائیلی درگیری‌ها و تسویه حساب‌های خونین خود را به امارات منتقل کرده اند که این اتفاق نقض آشکار امنیت این کشور عربی و سوء استفاده از امتیازات گسترده‌ای است که اتباع اسرائیلی در سفر به امارات، اقامت در این کشور و اجرایی شدن بند‌های متعلق به توافقنامه ابراهیم، که در اوت ۲۰۲۰ میان ابوظبی و تل آویو امضا شد، از آن بهره‌مند شده اند.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ بیش از نیم میلیون اسرائیلی به امارات سفر کرده اند. مطبوعات اسرائیلی نیز به موارد متعددی از جرم هایی، چون کلاهبرداری و سرقت اتباع اسرائیلی در امارات اشاره کرده اند که غارت اموال هتل‌ها از جمله دستگاه‌های تلفن، حوله و ... در مدت زمان اقامت، نمونه این سرقت هاست. اینکه شهر امنی، چون دبی به میدانی برای تسویه حساب شبکه‌های مافیایی اسرائیلی تبدیل شود سابقه خطرناکی است که تاثیر آن بر صنعت گردشگری، به عنوان مهم‌ترین بخش درآمد اقتصادی این امیر نشین، خود را نشان خواهد داد ضمن اینکه چنین اتفاقاتی چهره امیر نشین دبی را مخدوش خواهد کرد، زیرا امنیت، اولین اولویت هر گردشگر است.

باند‌های مافیایی جنایت و تبهکار در فلسطین اشغالی، مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ را به جهنم تبدیل کرده اند، زیرا برای تسویه حساب با رقبای خود به سلاح دست می‌برند و حتی از اسلحه برای ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده‌ها و غیر نظامیان و همچنین برای فتنه انگیزی میان قبایل، بهره می‌گیرند. در این میان برخی از گزارش‌های خبری از دست داشتن مقامات سیاسی و امنیتی رژیم در این جنایات خبر داده اند.

انتقال فعالیت شبکه‌های مافیایی اسرائیل به امارات

ارائه امتیاز ویژه به گردشگران اسرائیلی نتیجه عکس دارد

البته ما نمی‌خواهیم پیشاپیش و قبل از نتایج تحقیقات درباره جنایات انجام شده درامارات، قضاوت کنیم، اما آنچه می‌توان گفت اینکه توافق صلح با رژیم اشغالگر، استقبال بیش از حد از اتباع اسرائیل و دادن امتیازات ویژه به اسرائیلی‌ها در مقایسه با دیگر گردشگران، نتایج معکوس خواهد داشت. البته مقامات امنیتی و قضایی امارات به وظایف خود در این پرونده‌ها عمل خواهند کرد تا مجرم را شناسایی و مجازات کنند، اما چنین اتفاقاتی، آن هم در کمتر از دو سال پس از امضای توافقنامه صلح، این نیاز را آشکار می‌سازد که مقامات حاکم در امارات در سایه تداوم تحقیقات قضایی باید در توافقنامه صلح با اسرائیل و دادن امتیازات ویژه به گردشگران اسرائیلی تجدید نظر کنند، زیرا این روند می‌تواند امنیت و ثبات امارات را با خطر مواجه سازد.