هشدار عربستان درباره شرکت بدون مجوز در موسم حج

برخی از خبرهای مربوط به موسم حج امسال به این شرح  است:
شهرداری مکه مکرمه با اعلام آمادگی کامل برای موسم حج سال 1444 هجری قمری، از تدوین طرح‌ها و برنامه‌های عملی برای ارائه بهترین خدمات به حجاج بیت الله الحرام خبر داد.

اسامه زیتونی سخنگوی رسمی شهرداری مکه مکرمه با بیان این مطلب گفت که شهرداری مکه مکرمه تمام امکانات انسانی و تجهیزاتی خود را با پشتیبانی برخی بخش‌ها و شهرداری‌ها و پیشاهنگان و نیز شماری از ناظران بهداشتی به صورت موقت و نیز آماده سازی ناوگان بزرگی از ماشین آلات و تجهیزات برای موسم حج به کار گرفته و تمام امکانات لازم را برای ارائه بالاترین سطح خدمات به حجاج بیت الله الحرام به کار گرفته است.

وی افزود شهرداری مکه مکرمه به آماده سازی تمام شهرداری‌های نواحی پرداخته است که تعداد آن 13 شهرداری و نیز سه شهرداری تابعه و 28 مرکز خدماتی در مشاعر مقدسه(عرفات، مشعرالحرام و منا)  است و در این راستا، 22 هزار نفر را برای اجرای طرح ویژه موسم حج در تمام زمینه‌ها به خدمت گرفته است.

به گفته وی، در زمینه نظافت هم پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات برای خدمت رسانی در طول شبانه روز در مناطق شلوغ آماده شده است.

آموزش 15 هزار نفر برای راهنمایی حجاج

مرکز راهنمایی اتوبوس‌های حمل و نقل حجاج خارج از عربستان دوره‌های آموزشی و آماده سازی برای بیش از 15 هزار راهنما در چارچوب طرح‌های عملیاتی برای موسم حج و در راستای خدمت به حجاج بیت الله الحرام برگزار کرد.

هشدار عربستان درباره شرکت بدون مجوز در موسم حج

هشدار وزارت حج عربستان درباره شرکت بدون مجوز در موسم حج

وزارت حج و عمره عربستان با هشدار درباره شرکت در موسم حج بدون داشتن مجوز قانونی تاکید کرد حج بدون مجوز یک تخلف و مستوجب اعمال قانون(مجازات) است. ثبت نام برای موسم حج تنها از طریق پایگاه‌های اینترنتی مجاز وزارت حج ممکن است و دیگر پایگاه‌های اینترنتی اعتبار ندارد..

این وزارت تصریح کرده است کسانی که خارج از عربستان هستند و تمایل به ادای موسم حج امسال(1444 هجری قمری) را دارند، تنها در صورت داشتن روادید حج می‌توانند وارد عربستان شوند.

وزارت حج و عمره عربستان ادامه داد کسانی که روادید سفر و گردشگری، کار و ترانزیت و دیگر روادیدها را دارند، اجازه ادای مناسک حج را نخواهند داشت.

این وزارت آورده است ادای مناسک حج برای کسانی که مقیم و ساکن عربستان هستند، از طریق پایگاه اینترنتی وزارت حج و عمره سعودی و اجرای اپلیکیشن «نسک» و حجاج اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا از طریق اپلیکشین «نسک حج» و حجاج کشورهای اسلامی هم از طریق دفاتر  امور حج مسئول ثبت حجاجشان می‌توانند مجوز حج را دریافت کنند.