بی‌اعتنایی جمهوری‌خواهان به ترامپ

 به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان در هفته‌های اخیر نسبت به دونالد ترامپ در برخی مسائل بی اعتنا بوده‌اند و این نشان می‌دهد در حالیکه رئیس جمهوری پیشین آمریکا در تلاش برای بازگشت به کاخ سفید است، نفوذ وی بر هم حزبی هایش رو به کاهش است.

هرچند براساس نظرسنجی های انتخاباتی، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان است و ران دسانتیس فرماندار فلوریدا رقیب اصلی وی قلمداد می شود.

این نشریه آمریکایی می نویسد: در حالیکه برخی از جمهوری خواهان به دنبال دستکم گرفتن تاثیر تصمیم هیات منصفه دادگاه نیویورک مبنی بر اتهامات علیه ترامپ در خصوص آزار جنسی جین کارول (جین کارول روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی است که در سال ۲۰۱۹ مدعی شد ترامپ در دهه ۹۰ میلادی به وی تجاوز کرده است)، برخی دیگر از اعضای این حزب انتخاب دوباره ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را زیر سوال بردند.

براساس این گزارش، پرونده آزار جنسی تنها بخشی از اتهامات علیه ترامپ است و بررسی های وزارت دادگستری علیه این رئیس جمهوری سابق بر سر نحوه مدیریت اسناد محرمانه و تحقیقات ایالتی و فدرال در مورد تلاش های وی برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد.

نیوزویک در ادامه این مطلب آورده است: از سوی دیگر، ترامپ در اظهاراتی به تازگی خطاب به قانونگذاران هم‌حزبش از آنها خواست بر مطالبات خود در مورد مذاکرات سقف بدهی محکم بمانند و تسلیم نشوند، حتی اگر این امر منجر به عدم پرداخت بدهی دولت شود. وی سپس افزود که عواقب این امر می تواند صرفا به یک هفته بد یا یک روز بد ختم شود.

همزمان کوین مک‌کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفت که درباره مذاکرات سقف بدهی با ترامپ تنها برای یک ثانیه صحبت کرده است. وی افزود: ترامپ به او گفته اطمینان یابید که با پیشروی به یک توافق خوب می رسید.

اما به نظر می رسد تلاش ترامپ در این بخش هم ناکام مانده و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و مک‌کارتی در نهایت به توافقی دست یافته اند که در آن برخی خواسته های جمهوری خواهان برآورده شده است.

گفته می شود برای تصویب این توافق حمایت هر دو حزب لازم است و این توافق باید پیش از تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) به تصویب برسد، اما برخی جمهوری خواهان شناخته شده، از جمله لورن بوبرت نماینده کلرادو قول داده که به این توافق رای منفی دهد.

از دیگر ناکامی های ترامپ از سوی هم حزبی هایش می توان به استیضاح کن پکستون دادستان کل تگزاس از سوی قانونگذاران مجلس این ایالت اشاره کرد؛ اقدامی که ترامپ نتوانست در نهایت مانع آن شود.

ترامپ پیش از رای گیری روز شنبه به دفاع از پکستون شتافت و به قانونگذاران هشدار داده بود که در صورت استیضاح پکستون با خشم او مواجه خواهند شد.