یگان رضوان، کابوس افسران عالیرتبه صهیونیست

وب سایت صهیونیستی «والا» امروز در واکنش به اظهارات «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل که در جریان کنفرانسی که حدود ۱۰ روز قبل در فرماندهی منطقه شمالی برگزار شد و در آن این مقام نظامی صهیونیست مدعی شده بود که قدرت نظامی «یگان رضوان» (یگان نخبه نظامی حزب الله لبنان ) را بیش از حد بزرگنمایی نکنند، هشداری را به مقامات اطلاعاتی این رژیم منتقل کرد.

این وب سایت به سخنان «هالیوی» در کنفرانسی که حدود یک هفته و نیم قبل با دعوت از فرماندهان ارشد لشگرهای خط مقدم در ارتش رژیم اسرائیل در فرماندهی شمال به منظور آشنایی با «نیروی رضوان» و شناسایی نقاط ضعف و قوت این نیرو در صورت حمله به سرزمین‌های اشغالی و ضرورت آشنایی بیشتر و عمیق با نیروهای نخبه حزب الله برگزار شد، اشاره کرد.

این وب سایت افزود: در جریان این کنفرانس، فرماندهان ارشد از جمله مقامات تیپ تحقیقاتی شعبه اطلاعات نظامی اسراییل (امان) در مورد امکان هدف قرار گرفتن شهرک‌ها(ی صهیونیست‌نشین) نزدیک حصار [ مرزی] با موشک‌های کوتاه برد دارای کلاهک جنگی به وزن صدها کیلوگرم توسط مقاومت بحث و تبادل نظر شد و فیلم‌هایی برای توضیح قدرت «یگان رضوان» در دفاع، حمله، سلاح‌ها و روش‌های عملیات و حملات موشکی کوتاه برد با قدرت بالای تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در کنار نفوذ به شهرک‌های صهیونیست نشیین و تلاش برای آدم ربایی، کشتار، محاصره و مسدود کردن جاده‌ها به نمایش در آمد.

در این زمینه، این سایت گزارش داد که رئیس ستاد ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) بلافاصله پس از پخش فیلم‌ها روی صحنه رفت و در ابتدا درباره اظهارات تهیه‌کنندگان فیلم درباره محتوا سخن گفت و نسبت به بزرگ‌نمایی نیروهای حزب‌الله به ویژه نیروی رضوان هشدار داد.

والا با اشاره به اینکه هالیوی که قبلا به عنوان فرمانده لشگر الجلیل و به عنوان رئیس امنیت خدمت می‌کرد با توسعه قدرت حزب الله در طی ۲ سال آشنایی زیادی دارد.

یگان رضوان، کابوس افسران عالیرتبه صهیونیست

علاوه بر این، وب‌سایت صهیونیستی والا همچنین اظهارات برخی از مقامات ارتش این رژیم در مورد سخنان «هالیوی» را منتشر کرد که تاکید کردند: رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل قدرت نیروی رضوان که از آن به عنوان نیروی اصلی حزب الله نام برده می‌شود را دست کم نمی‌گیرد پس، او می‌خواست تاکید کند که علاوه بر مخاطرات، نقاط ضعفی در نیروی رضوان وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

این سایت همچنین به سخنان سرلشگر «اوری گوردین» فرمانده منطقه شمال در آستانه برگزاری کنفرانس اشاره کرد که گفته بود، اولین وظیفه ما بررسی دشمنی است که انتظار داریم در دفاع و حمله با ما بجنگد و نباید ستایش و در عین حال کوچک شمرده شود. بله، ما باید عمیق‌تر با قابلیت‌ها و فناوری‌های مورد نیاز برای دستیابی به دو نیاز اساسی یعنی جنگ و پیروزی در نبرد آشنا شویم.