سفیر آمریکا به دنبال ترور رهبران مقاومت عراق است

کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از منابع مطلع عراقی، از طرح ترور رهبران گروههای مقاومت عراقی از سوی آمریکا خبر داد.

به نوشته این رسانه،  «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق به برخی طرف‌های سیاسی این کشور اعلام کرده است که واشنگتن چه‌بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌خاطر حمله به منافع ایالات‌متحده، هدف قرار دهد.

تهدید فوق پس از آن صورت می‌‌گیرد که دبیرکل نُجَباء به صراحت اعلام کرد که به سفیر آمریکا اجازه نمی‌دهد در قامت وکیل و وصی عراق رفتار کند.

این تهدید شیخ اکرم الکعبی پس از آن بود که «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای مدعی شد که این کشور هرگز منطقه غرب آسیا را ترک نخواهد کرد. او همچنین با بیان ادعاهایی به شکل علنی در امور داخلی عراق دخالت کرد.

سفیر آمریکا به دنبال ترور رهبران مقاومت عراق است

رومانسکی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: « یک سال پیش به طور مشخص در جولای سال گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی رفت و با رهبران منطقه دیدار کرد و به شکل واضحی توضیح داد که ایالات متحده هرگز منطقه را ترک نخواهد کرد و این منطقه اهمیت راهبردی [برای آمریکا] دارد».

سفیر آمریکا در عراق در بخش دیگری از سخنان خود به شکل علنی و واضح به دخالت در امور داخلی عراق پرداخت و مدعی شد که مردم این کشور الحشد الشعبی را نمی‌خواهند. او از این گروه مقاومت که زیر نظر نخست‌وزیر و به عنوان یک نیروی رسمی فعالیت می‌کند تحت عنوان «میلیشیا» یاد کرد.

این سخنان الینا رومانسکی با واکنش شدید گروههای مقاومت و رهبران سیاسی عراقی مواجه شد.