رایزنی های بن سلمان و مادورو در جده

 دو طرف در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه های مختلف و همچنین تقویت این همکاری ها تبادل نظر کردند.

در این دیدار «سلمان بن عبدالعزیز» وزیر انرژی عربستان و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه و چند مقام سعودی دیگر حضور داشتند.

از سوی دیگر هیاتی از وزرای ونزوئلا از جمله وزیر خارجه و وزیر نفت نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه طی یک سفر از پیش اعلام نشده ، با هدف تقویت روابط دوجانبه و توسعه ائتلاف های سیاسی بین ریاض و کاراکاس وارد شهر جده عربستان شد.

مادورو در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» شهر جده مورد استقبال «بدر بن سلطان بن عبدالعزیز» معاون امیر منطقه مکه مکرمه و «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و تعدادی از مقامات محلی قرار گرفت.

سفر رئیس جمهوری کشور نفت خیر ونزوئلا به عربستان یک روز بعد از نشست اوپک پلاس و تصمیم عربستان و دیگر اعضای این کارتل نفتی برای کاهش تولید نفت در سال ۲۰۲۴ انجام شده است.

رایزنی های بن سلمان و مادورو در جده

خبرگزاری عربستان (واس) جزئیات بیشتری در مورد سفر مادورو به عربستان فاش نکرد اما مادورو در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: ما در عربستان سعودی هستیم تا به برنامه اقدام بین المللی که برای ما ثمربخش است و موجب پیشرفت در تقویت روابط دوجانبه و برادرانه و احترام بین ونزوئلا و جهان می‌شود، ادامه دهیم.

عربستان سعودی و ونزوئلا روابط سیاسی و اقتصادی قوی دارند زیرا آن‌ها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند و در این راستا توافقات سیاسی و اقتصادی زیادی انجام داده‌اند و سفرهای متقابل سطح بالایی بین آن‌ها انجام شده است.