آغاز تحقیقات جنایی از ترامپ

دادستان‌های فدرال آمریکا در گزارشی اعلام کردند به دلیل اینکه رییس جمهور سابق آمریکا پس از ترک کاخ سفید اسناد طبقه بندی شده را در خانه شخصی خود نگهداری کرده باید تحت تحقیقات جنایی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بامداد پنجشنبه دادستان‌های آمریکا در نامه‌ای آغاز این تحقیقات را به اطلاع دونالد ترامپ رساندند.

وزارت دادگستری عموما افراد تحت تحقیق جنایی را مطلع می‌کند تا آن‌ها فرصت کافی برای ارائه مستندات پیش از حضور در مقابل هیات منصفه را داشته باشند.

در روز‌های اخیر نیز مقامات قضایی آمریکا می‌گویند مجموعه‌ای از اسناد طبقه بندی شده در مورد ایران را از خانه رییس جمهور سابق آمریکا کشف و ضبط کرده اند.

دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل ضبط شده صوتی در سال ۲۰۲۱ از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اختیار دارند که در آن اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران پس از خروج از کاخ سفید را نگه داشته است.

آغاز تحقیقات جنایی از ترامپ

این فایل ضبط شده نشان می‌دهد که ترامپ، که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، حالا اذعان کرده که پس از خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، مطالب محرمانه را حفظ کرده است.

دو منبع به سی ان ان گفتند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که او مایل است اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت‌های موجود در توانایی خود برای انتشار اسناد طبقه بندی شده پس از ترک قدرت آگاه است.