بن‌سلمان آمریکا را تهدید کرد!

روزنامه واشنگتن پست امروز جمعه اعلام کرد که به یک سند محرمانه دست یافته است که بر اساس آن ولیعهد سعودی تهدید کرده تدابیر اقتصادی سختگیرانه‌ای را علیه ایالات متحده آمریکا وضع خواهد کرد و بیش از این با رویه سیاسی واشنگتن در منطقه همراه نخواهد شد.

بنابر این گزارش، محمد بن سلمان تهدید کرده در صورتی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تهدیدات علیه ریاض در زمینه کاهش تولیدات نفتی‌اش را اجرایی کند، از سلاح تحریم علیه منافع آمریکا استفاده خواهد کرد.

واشنگتن پست اعلام کرده که این سند محرمانه متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکاست که در آن آمده است که بن‌سلمان در واکنش به تهدیدات بایدن در زمینه کاهش تولیدات نفتی عربستان، به صورت تلویحی واشنگتن را به قطع روابط و تدابیر سختگیرانه و متقابل اقتصادی تهدید کرده است.

بن‌سلمان آمریکا را تهدید کرد!

براین اساس، ولیعهد عربستان سعودی ضمن اعلام پافشاری بر تصمیمات خود در زمینه کاهش تولیدات نفتی، گزینه تغییر نحوه روابط میان ریاض و واشنگتن را روی میز دولت آمریکا قرار داده که در نتیجه آن بایدن متحمل هزینه‌های اقتصادی زیادی خواهد شد.

واشنگتن پست در ادامه عنوان کرده با گذشت هشت ماه از تصمیم کاهش تولیدات نفتی از سوی عربستان، دولت آمریکا هیچ گونه تصمیمی را علیه ریاض اتخاذ نکرده و روابط بن‌سلمان با مقامات ارشد آمریکا همچون سفر اخیر وزیرخارجه آمریکا به عربستان، همچنان ادامه دارد.

این روزنامه البته به این مساله اشاره کرده که هنوز روشن نیست که این تهدید به صورت مستقیم به دولت آمریکا انتقال داده شده، یا اینکه از سوی دستگاه‌های شنود الکترونیک بدست آمده است.