افزایش درخواست ها برای برکناری بن گویر

برخی مقامات رسمی از «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند که بن گویر را به دلیل گسترش جنایت در مناطق عربی سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ برکنار کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به قتل ۵ فلسطینی در منطقه «یافه الناصره» و به کارگیری سیاست بی توجهی و تبعیض میان صهیونیست ها و عرب ها در سرزمین های اشغالی از سوی کابینه صهیونیستی اذعان کرد که افزایش جنایت در مناطق عربی سرزمین های اشغالی به دلیل سیاست اهمال و ارزش قائل نبودن به زندگی بشر است.

در این گزارش از سیاست های کابینه افراطی و راستگرای نتانیاهو و انتخاب بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقاد شدیدی شده است.

در این گزارش آمده که از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، ۶۹ شهروند عرب در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ کشته شدند، این درحالی است که در سال گذشته در همین مدت زمانی، ۳۴ نفر کشته شدند و این آمارها نشان دهنده عجز و ناتوانی کابینه نتانیاهو است.

در ادامه این گزارش تاکید شده که بن گویر شایسته این منصب نیست و نتانیاهو می تواند وعده های زیادی بدهد، اما مهم ترین و اولین گامی که باید اتخاذ کند، برکناری بن گویر و انتخاب شخصی دیگر به جای او است.

در این راستا، «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بن گویر باید برکنار و فرد دیگری جایگزین او شود؛ فردی که توانایی مقابله با جنایت در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را داشته باشد.

از سوی دیگر، «منصور عباس» رئیس فهرست یکپارچه عربی در کنست (پارلمان صهیونیستی ) گفت که بن گویر باید برکنار و شخص دیگری جایگزین او شود.

وی تاکید کرد: نتانیاهو به خوبی می داند که انتخاب بن گویر اشتباه بود.

افزایش درخواست ها برای برکناری بن گویر

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» نیز نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی به رهبری بن گویر نه تنها بخشی از راه حل نیست، بلکه بخشی از مشکلات است.

روز پنجشنبه در پی مشاجره در شهرک یافه واقع در شهر ناصره واقع در شمال فلسطین اشغالی پنج نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحقیقات درباره این حادثه در حال انجام است.

از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون ۹۱ نفر از جمله ۶ زن و ۲ کودک در خشونت‌ها و حوادث تیراندازی در فلسطین اشغالی کشته شدند.

فلسطینیان تاکنون بارها با برگزاری تظاهرات به وجود ناامنی در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی اعتراض کردند.

باندها و گروه‌های تبهکار معمولا عامل ایجاد ناامنی در این شهرها هستند و به گفته معترضان، پلیس صهیونیستی با این افراد برخورد نمی‌کند.

در همین پیوند فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی خواستار برگزاری اعتصاب و تظاهرات در اعتراض به تداوم موج خشونت‌ها شدند.

رئیس سابق پلیس رژیم صهیونیستی نیز در یک گفت و گو با اعتراف به این موضوع که پلیس در حال فروپاشی کامل است، از بنیامین نتانیاهو خواست تا وزیر امنیت داخلی این رژیم را قبل از بدتر شدن اوضاع، برکنار کند.

«شلومو آهرونیسکی» افزود: پلیس (رژیم) اسرائیل امروز در حالت فروپاشی کامل است و من نه تنها احساس ناراحتی دارم، بلکه عصبانی هستم، به دلیل جنایات گسترده، مشخص بود که این مسیر به سوی فروپاشی کامل است.

پیشتر نیز پنج نماینده ویژه سابق پلیس رژیم صهیونیستی و ۳۳ مقام ارشد سابق آن در جریان افزایش اعتراضات در ماه مارس گذشته علیه سیاست بن گویر و دستورات وی برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس اشغالی در نامه‌ای به نتانیاهو هشدار دادند که این اقدام موجب انتفاضه (قیام) سوم فلسطینی‌ها خواهد شد.

آن‌ها در این نامه از نتانیاهو خواستند تا بن گویر را از سمت خود برکنار و به هر سمت دیگری منتقل کند.

آنها گفتند که بن گویر در فرآیند تصمیم گیری در رویدادهای عملیاتی دخالت و از اتفاقات و پلیس برای دستیابی به منافع سیاسی خود سوء استفاده می‌کند.