بازداشت کهنه‌سرباز آمریکایی در پایتخت روسیه

 بر اساس گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه ،‌ دفتر مطبوعاتی دادگاه ناحیه «خاموفنیکی» شهر مسکو صدور قرار بازداشت پیش از محاکمه برای «تراویس لیک»، کهنه سرباز ارتش آمریکا تا تاریخ ششم اوت (۱۵ مرداد) را تایید کرد.

به نوشته پایگاه «راشا تودی»، مقام‌های روسیه گفتند، «والریا گروبانیوک»، یکی از دوستان لیک نیز چندی قبل در رابطه با همین پرونده دستگیر شده است.

کانال تلویزیونی «رِن تی.ی» روسیه گزارش داد، نیروهای پلیس این کشور چند روز قبل آپارتمان این کهنه سرباز آمریکایی را تفتیش کرده و در آنجا ترازو، تعدادی کیسه‌ و مقادیری از یک ماده مشکوک را کشف و ضبط کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، دادگاه مسکو این شهروند آمریکایی را متهم به سازماندهی فروش مواد مخدر به جوانان کرده اما او اتهاماتش را رد کرده است.

تلویزیون روسیه تصاویری از حضور او دریک قفس مخصوص نگهداری بازداشتی‌ها در جلسه دادرسی در تاریخ دهم ژوئن (20 خرداد) را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از حضور مقام‌های سفارت این کشور در مسکو در جلسه دادرسی این کهنه‌سرباز آمریکایی خبر داد.

این کهنه‌سرباز آمریکایی در صورتی که به خاطر این اتهام محکوم شناخته شود می‌تواند مجازات تا سقف ۱۲ سال حبس را دریافت کند.

تراویس لیکه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی روسی VK خودش را خواننده یک گروه موسیقی روسی معرفی کرده بود.

بازداشت کهنه‌سرباز آمریکایی در پایتخت روسیه

دفتر مطبوعاتی دادگاه شهر مسکو اعلام کرد،‌این فرد قبلا در واحد نیروهای هوابرد ارتش آمریکا خدمت کرده است. کانال تلویزیونی رِن تی.وی گزارش داد، تراویس لیک در حمله نظامی آمریکا به عراق شرکت کرده بود.

ماه فوریه 2022 مقام‌های روسیه «بریتنی گرینر»، بازیکن لیگ بسکتبال زنان آمریکا را پس از کشف مواد مخدر در چمدانش دستگیر کردند. او در ماه اوت 2022 به 9 سال زندان محکوم شد. در ماه دسامبر همان سال، این آمریکایی در جریان مبادله زندانی بین واشنگتن و مسکو در شهر ابوظبی آزاد شده و به کشورش برگشت. مقام‌های آمریکا متقابلا «ویکتور بوت»، یک شهروند روسی را که به اتهام قاچاق اسلحه به 25 سال حبس محکوم کرده بودند، آزاد کردند.