هشدار مسؤول سابق اسرائیل نسبت به مقابله با دولت بایدن

یورام دوری، سخنگوی سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و مشاور سیاسی و دیپلماتیک استراتژی رسانه‌های این رژیم در مقاله‌ای در روزنامه معاریو تاکید کرد: تقابل احمقانه و خطرناک مسؤولان ارشد کابینه اسرائیل و دولت بایدن، اسرائیل را با خطری هویتی مواجه می‌کند.

این مسؤول اسرائیلی اظهار کرد: سران اسرائیل باید به خاطر داشته باشند و با خود تکرار کنند که "قدرت" منطقه‌ای ما از یک ترکیب پیروز از نیروی انسانی متخصص داخلی و سلاح و مهمات ویژه آمریکایی ناشی می‌شود.

یورام دوری که در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ مشاور شیمون پرز بود، گفت: به عنوان فارغ‌التحصیل جنگ سال ۱۹۷۳ از مشارکت گسترده‌ای که واشنگتن در موفقیت ما در غرب داشت،‌ آگاه هستم، آن زمان جعبه‌های مهمات تانک‌های ما در بسته‌های آمریکایی مستقیما از کشتی یا هواپیما منتقل می‌شدند تا کمبود شدید تجهیزات نظامی ما را کامل کنند، لباس‌های نسوز به جای یونیفورم‌های نظامی اسرائیلی که به راحتی آتش می‌گیرند و حتی لباس‌های زیر با لگوی ارتش آمریکا روی آنها ارسال می‌شد.   

این مسؤول رژیم صهیونیستی افزود: چه کسی می‌داند ما بدون مونوریل آمریکایی امروز کجا بودیم؟ همه اینها بدون توجه به حمایت سیاسی آمریکا در تمامی نهادهای بین‌المللی است و بدون این حمایت، ما یک دولت مطرود بودیم.

این دیپلمات اسرائیلی در ادامه گفت: برای تمام کسانی که فکر می‌کنند ما می‌توانیم طناب را بدون اینکه پاره شود، بکشیم، تنها به یک اتفاق اشاره می‌کنم که شیمون پرز در گذشته برای من روایت کرده بود، با افشای جاسوسی جاناتان پولارد، پرز نخست وزیر وقت شب هنگام تلفنی را از وزیر خارجه وقت آمریکا دریافت کرد که محتوایش این تهدید پنهانی بود که آمریکا در حال بررسی قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل است.   

هشدار مسؤول سابق اسرائیل نسبت به مقابله با دولت بایدن

او افزود: پرز به خوبی وحشت و ترس خود از آینده اسرائیل در صورت عملی شدن این تهدید را ابراز کرد.

یورام دوری در ادامه گفت، سران اسرائیل باید درک کنند که تملق درباره انتخابات، توهین به معاون بایدن و تحلیل روانی از رئیس جمهوری‌ آمریکا، همه اینها موجودیت ما را در اینجا به عنوان یک دولت به خطر می‌اندازد.

سخنگوی سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه نسبت به خطر توییت‌هایی که سران رژیم اشغالگر و وزرای کابینه راست‌گرای نتانیاهو منتشر می‌کنند، هشدار داد و گفت: یک توییت دیگر می‌تواند فاجعه بیافریند.