روسیه: جنگنده‌های اسرائیلی بامداد چهارشنبه به سوریه حمله کردند

باوجود اینکه رژیم صهیونیستی مدت‌هاست سیاست سکوت خبری را درباره حملات تجاوزکارانه جنگنده‌های خود به اهدافی در خاک سوریه درپیش گرفته، اما روسیه اغلب دست‌داشتن صهیونیست‌ها در این حملات را تایید می‌کنند.

«اولِگ گورینوف» معاون «مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم» در جمهوری عربی سوریه تایید کرد که حمله هوایی بامداد چهارشنبه به مواضعی در شهر دمشق، توسط ۲ جنگنده رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، گورینوف شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت در این حمله فقط به دو انبار آسیب رسیده ولی تلفات جانی وجود نداشت.

وی در این‌باره توضیح داد: «در چهاردهم ژوئن، ساعت ۰۱:۰۶ بامداد، دو جنگنده تاکتیکی اف-۱۵ ارتش اسرائیل از حریم هوایی جولان اشغالی با چهار بمب هدایت‌شونده به اهدافی در اطراف شهر دمشق حمله کردند. نیروهای دفاع هوایی سوریه با سامانه‌های پدافند هوایی روسی یک بمب را سرنگون کردند. حمله هوایی اسرائیل به دو انبار آسیب رساند. کسی در این حمله قربانی یا مجروح نشده است».

روسیه: جنگنده‌های اسرائیلی بامداد چهارشنبه به سوریه حمله کردند

این مقام روس همچنین خبر داد که طی یک روز گذشته مواضع نیروهای دولتی سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب، ۵ بار توسط گروهک تروریستی «جبهه النصره» هدف گلوله‌باران قرار گرفتند.

گورینوف در این‌باره افزود که در نتیجه گلوله‌باران مواضع نیروهای دولتی سوریه در منطقه شهرک عقیبه در استان حلب، سه نظامی سوری کشته و یک نفر مجروح شد.

جنگنده‌های رژیم تروریست صهیونیستی پیش از این نیز به اهدافی در اطراف دمشق حمله کرده که به گفته وزارت دفاع سوریه خسارت محدودی به تأسیسات غیرنظامی وارد شد.