بایدن وزارت دادگستری را برای طرح اتهامات جعلی علیه من تحت فشار گذاشته است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد جو بایدن وزارت دادگستری را برای طرح اتهامات جعلی علیه او در پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده تحت فشار قرار داده است.

ترامپ در پستی ویدئویی در شبکه تروث سوشال ضمن آنکه بار دیگر بایدن را متهم کرد که از طرح این اتهام برای منحرف کردن توجهات نسبت به پرونده هانتر بایدن استفاده می کند، گفت: جو بایدن متقلب، جک اسمیت بازرس ویژه را برای طرح اتهامات جدید علیه من در پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده، تحت فشار قرار داده است.   

چند روز قبل دادگاهی در آمریکا بر اساس اسنادی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به 38 مورد از جمله داشتن اسناد طبقه بندی شده مرتبط با امنیت ملی متهم شده است.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی های هسته‌ای یک کشور خارجی است.

وی سه شنبه گذشته در نخستین جلسه دادگاه خود درباره این پرونده در شهر میامی ، پس از استماع کیفرخواست ضمن رد تمام این اتهامات، اعلام بی گناهی کرد.

والت نائوتا، متهم دیگر پرونده اسناد محرمانه رئیس جمهور سابق هم ادعای بی گناهی کرده است.

دونالد ترامپ در مسیر دادگاه در پست‌هایی نوشته بود: یکی از غم انگیزترین روزها در تاریخ کشور ما. ما ملتی در حال افول هستیم.

 ترامپ پیشتر نیز اظهار کرده بود اتهامات جدید علیه او برای منحرف کردن پرونده پسر جو بایدن «هانتر بایدن» است.

ترامپ در جریان مصاحبه ای با شبکه ای بی سی افزود: این اتهامات به دلایل سیاسی علیه من مطرح شده اما من تصور می کنم این اتهامات برای سرپوش گذاشتن بر جنایات بی شماری است که از سوی جمهوری خواهان در کنگره علیه هانتر بایدن مطرح شده است.

وی در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از طرح این اتهامات در گردهمایی جمهوری خواهان ایالت جورجیا، تاکید کرد وزارت دادگستری پاتوق افراد بیماری هستند که باید به سرعت کنار گذاشته شوند. ترامپ، جک اسمیت مامور ویژه‌ای که او را متهم کرده، فردی تبهکار نامید و خواستار لغو تحقیقات رسمی علیه خود شد.

وی همچنین در این گردهمایی دادستان ها را متهم کرد که بدون هیچ مدرکی و تنها با انگیزه سیاسی قصد دارند مانع از حضور دوباره وی در کاخ سفید شوند.

ترامپ همچنین جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا را متهم کرد که اتهامات جنایی را علیه او ترتیب داده تا کمپین اصلی ترین رقیب سیاسی اش را تحت تاثیر قرار داده و نیز در مسیر تحقیقات کنگره و فدرال در پرونده پسر بایدن، اختلال ایجاد کند.

بایدن وزارت دادگستری را برای طرح اتهامات جعلی علیه من تحت فشار گذاشته است

این در حالی است که جو بایدن در این باره گفت که با وزیر دادگستری درباره کیفرخواست ترامپ صحبت نکردم و قصدی برای این کار ندارم و درباره آنچه هم رخ داده، اظهارنظری نمی کنم.

ترامپ در گفتگو با پولیتیکو نیز اظهار کرد حتی اگر محکوم شود همچنان به رقابت های انتخاباتی ادامه می دهد.

با اقدام دادگاه فدرال، ترامپ نخستین رئیس جمهور پیشین آمریکا است که هدف تحقیقات مجرمانه قرار می گیرد.کیفرخواست صادر شده برای ترامپ پیامدهای حقوقی غیرقابل انکاری مانند امکان زندان شدن او در صورت محکومیتش دارد.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط مرکز تحقیقاتی کالج ماریست و رسانه خبری PBS انجام شده نشان می دهد 82 درصد جمهوری خواهان معتقدند دونالد ترامپ باید به رغم اتهامات کیفری تازه‌ای که علیه وی مطرح شده، همچنان در رقابت های ریاست جمهوری 2024 حضور داشته باشد.

همچنین براساس نظرسنجی های جدید که چند روز قبل به طور مشترک توسط رویترز و ایپسوس انجام شده، 81 درصد جمهوری خواهان بر این باورند که این اتهامات تنها انگیزه سیاسی دارد و وی با اختلاف زیادی از دیگر رقبای جمهوری خواه خود پیشی دارد.