تنها جایگزین برای تشکیلات خودگردان، مقاومت و نسل جدید فلسطین است

 طی روزهای گذشته هم‌زمان با تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری و درگیری‌های خونینی که میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان ادامه دارد، منابع از اعتصاب شهروندان دروزِ سوری در جولان اشغالی در اعتراض به اشغالگری صهیونیست‌ها خبر دادند. بر این اساس از روز چهارشنبه صدها تن از این شهروندان سوری در اعتراض به اقدام رژیم اسرائیل در غصب اراضی آن‌ها به منظور نصب توربین‌های بادی تجمع و اعتصاب کردند.

رسانه‌های سوری در این زمینه اعلام کردند،نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیروهای سرکوبگر زیادی را برای محاصره زمین‌های کشاورزی در منطقه «الحفایر» آوردند تا زمین‌ها را تصرف کرده و از دسترسی کشاورزان به زمین‌ها جلوگیری کنند. بنابراین صدها نفر از ساکنان جولان به این منطقه رفتند و با قاطعیت از نصب توربین‌ها بادی در زمین‌های کشاورزی جلوگیری کرده و با صهیونیست‌ها درگیر شدند. این درحالی است که موج عملیات‌های ضد اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی توسط جوانان فلسطینی همچنان با شدت ادامه دارد.

در همین زمینه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در مقاله جدید خود نوشت، حدود یک سال و نیم قبل یکی از رهبران برجسته عرب در راه مشارکت در یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی در لندن توقف کرد و اولین سوالی که از من پرسید این بود که کدام شخصیت فلسطینی می‌تواند جانشین «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شود و چه سیاستی را در اراضی اشغالی عربی دنبال می‌کند و شانس موفقیت این سیاست چقدر است و چه اندازه از حمایت مردمی برخوردار خواهد بود.

هیچ جایگزینی جز مقاومت برای ابومازن وجود ندارد

عطوان افزود، من پاسخ این رهبر عرب را دادم و فکر می‌کنم که او هم این مقاله را بخواند و من گفتم که هیچ جانشینی برای محمود عباس وجود نخواهد داشت و بدون شک جایگزین قریب‌الوقوع محمود عباس و تشکیلات خودگردان، مقاومت است؛ مقاومتی متفاوت از دوره‌های قبل که مجهز به سلاح و بسیار پیشرفته بوده و کنترل آن دشوار است. این رهبر عرب از پاسخ من متعجب شد و فکر کرد که من اغراق می‌کنم. امیدوارم او که اکنون شاهد عملیات‌های استشهادی مسلحانه در اراضی اشغالی است، دیدار ما در آن زمان را به خاطر داشته باشد.

در ادامه این یادداشت آمده است، این عملیات‌های استشهادی توسط مردان مقاومت از گردان‌های جنین و عرین الاسود و گردان‌های الاقصی و القسام و نابلس و سرایا القدس درحال انجام است و می‌بینیم که تشکیلات خودگردان همانند یک تماشاچی ایستاده و نگاه می‌کند و انگار هیچ اتفاقی درحال رخ دادن نیست. شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست که تعداد آنها در کرانه باختری به 800 هزار نفر می‌رسد با حمایت ارتش اسرائیل و تحت پوشش بین‌المللیِ اروپایی-آمریکایی در حال اجرای طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و متحدانش هستند و در حال تبدیل شدن به شبه‌نظامیان تروریستی می‌باشند که هیچ قانونی را نمی‌شناسند.

تنها جایگزین برای تشکیلات خودگردان، مقاومت و نسل جدید فلسطین است

تسلیح کرانه باختری اصلی ترین گزینه برای مبارزه با اشغالگران

بر اساس این گزارش، اما این اقدام صهیونیست‌ها در سطح واکنش فلسطینیان، نتایجی کاملا برعکس آنچه که اسرائیلی‌ها تصور می‌کردند، دارد و امنیت و ثبات رژیم اشغالگر را کاملا بر هم زده و در نهایت به فروپاشی آن منجر خواهد شد. تسلیح مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و برادران سوری در بلندی‌های جولان، برجسته‌ترین گزینه‌های مطرح شده برای مبارزه با دشمن صهیونیستی در مرحله بعدی خواهد بود. در زمانی که صهیونیست‌ها به شهرک‌سازی‌های خود در اراضی عربی و کشتار اعراب ادامه می‌دهد، درخواست برای تسلیح گروه‌های مردمی عربی و فلسطینی، تنها گزینه مشروع و منطقی است.

اسرائیل یک باند مافیایی است

به نوشته عطوان، ما از روزهای گذشته شاهد جنایات این شبه‌نظامیان تروریستِ صهیونیست در حملات آنها به روستاها و شهرهای فلسطینی در رام‌الله و نابلس و البیره و آتش‌زدن منازل فلسطینیان به ویژه در روستای ترمسعیا بودیم که منجر به شهادت یک شهروند فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد و نیز سوزاندن ده‌ها منزل و خودروی فلسطینی‌ها بودیم. زمانی که «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست و نازیِ کابینه رژیم صهیونیستی خواستار با خاک یکسان کردن خانه‌های فلسطینیان می‌شود و نتانیاهو با اعلام ساخت هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در شهرک «عیلی» که صحنه انتقام فلسطینی‌ها از دشمن صهیونیستی بود، از بن گویر نیز پیشی می‌گیرد و «بزالل اسموتریچ» دیگر وزیر فاشیست کابینه اسرائیل، تهدید به انجام عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری با حضور ده‌ها هزار نیروی ارتش صهیونیستی می‌کند، این به معنای آن است که اسرائیل به معنای واقعی کلمه یک باند مافیایی بوده و جامعه عربی و بین‌المللی باید بر این اساس با آن برخورد کند.

عبدالباری عطوان تصریح کرد، عملیات نظامی گسترده ارتش اسرائیل که نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ به آن اشاره می‌کنند، مشابه عملیات موسوم به «دیوار دفاعی» در سال 2002 است که برای از بین بردن اولین انتفاضه مسلحانه فلسطینیان انجام شد و 30 هزار نیروی ارتش رژیم صهیونیستی و صدها تانک و خودرو زرهی این ارتش در آن شرکت اشتند اما نتوانستند به اهداف خود برسند. این انتفاضه که در محکوم کردن روند سازش با اشغالگران صهیونیست بود 5 سال ادامه پیدا کرد و تا سال 2005 متوقف نشد که این توقف هم به خاطر یک فریب بین‌المللی بود که تشکیلات خودگردان فلسطین در دام آن افتاد.

در ادامه این مقاله تاکید شده است، یادآوری این نکته نیز ممکن است مفید باشد که نیروهای امنیتی فلسطین در آن زمان در کنار این قیام مسلحانه قرار گرفتند و به وظیفه میهنی، دینی و اخلاقی خود عمل کردند و سلاح‌های خود را در خدمت حفاظت از مردم خود به کار گرفتند. بنابراین در مرحله کنونی نیز نیروهای امنیتی فلسطین که تعداد آنها به بیش از 60 هزار نفر می‌رسد همین مسیر را دنبال خواهند کرد و برای محافظت از مردم خود وارد میدان می‌شوند؛ به ویژه اینکه رهبری تشکیلات خودگردان در صحنه غایب است.

مردم جولان درحال الحاق به معادله وحدت عرصه‌های مقاومت

عطوان افزود، کرانه باختری اکنون در شرایط جنگی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد برادرانمان در بلندی‌های جولان نیز به معادله وحدت عرصه‌های میدانی (مقاومت) پیوسته و قیام مبارک خود را آغاز کرده‌اند. اگر استفاده دشمن صهیونیستی از بالگردهای آپاچی و پهپادها و تانک‌ها، به معنای جنگ نیست پس چه معنایی دارد؟

وی تصریح کرد، عملیات‌های امروز مقاومت واکنشی سریع برای انتقام از شهدای اردوگاه جنین نیست، بلکه ثمره برنامه ریزی دقیق و اراده‌ای قوی است و این همان چیزی است که نسل جدید فلسطین را از پیشینیان خود متمایز می‌کند و باعث تشدید وحشت شهرک نشینان صهیونیست می‌شود. وبسایت عبری «کیبا» به نقل از «عرشون هکوهین» ژنرال ذخیره در ارتش صهیونیستی این واقعیت را تایید و اعلام کرد: آنچه که در جنین اتفاق افتاد یک مسئله تاریخ‌ساز است؛ زیرا موضوع تنها تیراندازی چند فرد مسلح به سمت خودرو زرهی ارتش اسرائیل نیست؛ بلکه مسئله، نبردی است که درآن بیش از صد مرد مسلح شرکت داشتند.

عطوان در پایان این مقاله خود نوشت، همچنین دیگر ژنرال‌های صهیونیست در گفتگو با وبسایت عبری والا اعلام کردند: «کمین پیشرفته جنین و عملیات‌های اخیر در کرانه باختری قواعد بازی را تغییر داده و به معنای آغاز تنش‌های جدید در منطقه است». بله این اوج تنش‌ها در منطقه علیه رژیم اشغالگر است؛ جایی که برادران ما در جولان اشغالی قیام می‌کنند و «ولید جنبلاط» رئیس مستعفی حزب سوسیالیست‌ترقی‌خواه لبنان تغییر موضع داده و خواستار تسلیح انقلابیون در جنین و نابلس و جولان می‌شود. همه این‌ها ثابت می‌کند که اتفاقات آینده بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.