ترس نتانیاهو از گسترش روابط نظامی ایران-روسیه

« بنیامین نتانیاهو » ‌ نخست وزیر رژیم اسرائیل در گفتگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» افزود: دستیابی به یک توافق گسترده یا کوچک با تهران باعث منع رژیم اسراییل از دفاع از خود نخواهد شد.

نتانیاهو در ادامه مصاحبه خود با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که نگرانی‌های خود را از افزایش روابط نظامی روسیه با ایران به مسکو ابراز کرده است.

وی در ادامه در خصوص حمایت رژیم اسرائیل از اوکراین ادعا کرد که درخواست‌ها برای پیوستن تل آویو به جمع کشورهای غربی حامی اوکراین برای ارائه تسلیحات نظامی به این کشور را رد کرده است.

ترس نتانیاهو از گسترش روابط نظامی ایران-روسیه

نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که این رژیم سامانه‌های پدافند هوایی مشابه «گنبد جدید» را به اوکراین ارائه نکرده است زیرا ترس آن را دارد که این سامانه‌ها به دست ایرانی‌ها بیفتد و آنها مهندسی معکوس انجام دهند.

نتانیاهو در ادامه درباره پیشرفت لایحه تغییرات قضایی مد نظر کابینه رژیم اسرائیل گفت که بندهای مربوط به اختلافات این لایحه حذف و در کمیته انتخاب قضات تغییراتی ایجاد خواهد شد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل با اعتراف به اینکه طرح اولیه برای تغییر ترکیب کمیته انتخاب قضات کنار گذاشته شده است اظهار داشت:‌ هنوز نمی‌دانم نسخه جدید این پیشنهاد چگونه خواهد بود.

وی افزود: طرفین نتوانستند در مذاکراتی که در اقامتگاه رئیس رژیم صهیونیستی برگزار شد به توافق برسند بنابراین به گفته وی، خودش به تنهایی به ترویج طرح خود ادامه خواهد داد.

خاطرنشان می شود که روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف اپوزیسیون وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته است.