اعمال منع آمدوشد در ۲۰ شهر فرانسه!

در پی شدت گرفتن اعتراضات سرتاسری ضد دولت فرانسه ، وزارت کشور دولت ماکرون با صدور بیانیه‌ای از استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس و نیروهای ضد شورش از شامگاه امروز برای مقابله با معترضان در شهرهای آشوب زده خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک ساعاتی پیش گزارش داد که «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه همزمان با شروع چهارمین روز از اعتراضات پی در پی سرتاسری شهروندان معترض خشمگین فرانسوی علیه قتل نوجوان بی گناه ۱۷ ساله توسط پلیس اعلام کرد که برای حفظ امنیت داخلی کشور ۴۵ هزار نیروی از سایر قوای نظامی از جمله نیروهای ژاندارمری و یگان‌های اضافی پلیس در شهرهای مختلف این کشور از شامگاه امشب به وقت محلی مستقر می‌کند.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی در ۲۰ شهر حومه پاریس مقررات منع آمد و شد وضع شده است.

اعمال منع آمدوشد در ۲۰ شهر فرانسه!

رسانه‌های فرانسوی همزمان با خیزش اعتراضات سراسری در طی ۴ روز متوالی گذشته گزارش دادند که پلیس فرانسه به طور گسترده در خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس مستقر شده تا مانع از هرگونه اعتراض و ناآرامی در این منطقه شود.

منابع خبری اوضاع شهرهای فرانسه از جمله مناطقی از شمال و مرکز پاریس و سایر شهرهای دیگر را با وجود گذشت ۴ روز از اعتراضات ناآرام توصیف کرده‌اند.

وزارت کشور فرانسه به دنبال خیزش اعتراضات سراسری طی ۴ روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان خشونت‌های اخیر ۱۳۱۱ تظاهرکننده بازداشت شده‌اند.