مداخلات سفیر آمریکا صدای عراقی‌ها را در آورد

 «قاسم التمیمی» تحلیلگر سیاسی عراقی امروز یکشنبه از تداوم تحرکات «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد و دخالت‌های او در امور داخلی عراق خبر داد.

وی به المعلومه گفت: مشکلات امنیتی که هرازگاهی در مناطقی از عراق رخ می‌دهد، سفیر آمریکا در عراق در پشت‌پرده آن قرار دارد.

التمیمی افزود: دیدارهایی که سفیر آمریکا در عراق انجام می‌دهد در آن حسن‌نیتی دیده نمی‌شود به‌ویژه که خلاف عرف دیپلماتیک است.

وی اعلام کرد: سفیر آمریکا در بغداد همواره پرونده خانواده‌های تروریست‌ها در اردوگاه «الهول» را مطرح می‌کند تا این پرونده را در عرصه سیاسی و امنیتی عراق برجسته کند و آنها را داخل عراق جا دهد به‌ویژه که وی اخیراً با مسئولان و فرماندهان امنیتی سلسله دیدارهایی داشته است.

التمیمی تأکید کرد: دیدارهای سفیر آمریکا در بغداد با مقامات عراقی نقض عرف دیپلماتیک است.

این در حالی است که چند روز قبل هم «زینب الموسوی» نماینده پارلمان عراق گفت: چارچوب هماهنگی جریان‌های شیعی، تحرکات مشکوک «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق را رصد کرده است و دولت و وزارت خارجه عراق باید از فعالیت‌ها و تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در عراق جلوگیری کنند.

 آمریکا این روزها در همه امور ریز و درشت عراق دخالت می‌کند. واشنگتن وحدت و تمامیت ارضی عراق و استقلال سیاسی و امنیتی و اقتصادی آن را نادیده گرفته است،

مداخلات سفیر آمریکا صدای عراقی‌ها را در آورد

علاوه بر اینکه تروریستها را تقویت می‌کند و بر آسمان عراق مسلط است و پایگاه‌های نظامی در این کشور دارد، سفارتخانه این کشور و سفیر آن یعنی «الینا رومانوسکی» هم فراتر از نقش خود به‌عنوان دیپلمات در امور عراق عمل می‌کند.

 وی علاوه بر دیدارهای مداوم خود با انتشار توییت هم به‌گونه‌ای عمل می‌کند که گویا یک مقام عراقی است. در زمینه برق، آب و زنان و هر موضوع دیگری با مقامات عراق رایزنی می‌کند و توییت می‌زند.