افشاگری جدید درباره عدم پیشروی اوکراین در جبهه باخموت

 لورنزو کرمونسی، خبرنگار روزنامه ایتالیایی کوریرا دلاسرا در گزارشی ابعادی از روایات ساختگی اوکراین درباره کسب پیروزی در نبرد بر سر تصرف شهر "آرتیوموفسک" یا همان " باخموت " را افشا کرد.

این خبرنگار ایتالیایی در ادامه این گزارش همچنین از گلایه‌های سربازان اوکراینی از قدیمی بودن تسلیحاتی که از متحدان غربی دریافت کرده‌اند نظیر خمپاره‌اندازهای ایتالیایی متعلق به سال ۱۹۶۳، نوشت.

کرمونسی در این گزارش با تیتر "شلیک اوکراینی‌ها با خمپاره اندازهای قدیمی ایتالیایی در خندق‌های باخموت" نوشت: "به نیروهای پیاده نظام اوکراینی در خندق‌هایشان در سه کیلومتری باخموت دستوار داده شده تا به دلیل حمله روسها سریعا شلیک کنند اما آنها برای آماده کردن سامانه‌های خمپاره اندازی ۱۲۰ میلی‌متری ایتالیایی از مدل سال ۱۹۶۳ نیاز به دست کم ۱۰ دقیقه وقت دارند."

به نوشته این رسانه ایتالیایی سربازان ارتش اوکراین که این نشریه با آنها مصاحبه کرد همه روایات درباره پیشرفت‌های ضد حمله اوکراین و این که توانسته شهر باخموت را محاصره کند رد کرده و گفتند،‌ آنها حتی یک متر هم پیشروی نداشته‌اند.

یک توپچی اوکراینی در موضعی در نزدیکی خط راه‌آهن باخموت-لیسیچانسک اظهار کرد: "ما از متحدانمان خواسته‌ایم فراتر از هر چیز به ما مهمات بدهند. روسها انبوهی از مهمات را دارند در حالی که مهمات ما خیلی کمتر از آنهاست."

کرمونسی نوشت: "ما در کنار نیروهای اوکراینی در یکی از ملتهب‌ترین بخشهای خط مقدمی تقریبا ۲۰۰۰ کیلومتری جنگ در این کشور است که درکی از میزان پیشرفت ضد حمله اوکراین که مدتها قبل در ماه ژانویه برنامه‌اش اعلام و نهایتا در اوایل ژوئن اجرایی شد را به دست می‌آوریم. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اخیرا اذعان کرد که این ضد حمله کندتر از حد انتظار بوده است."

به نوشته کرمونسی، یک مامور اطلاعاتی ارشد ارتش اوکراین سه روز قبل در شهر کراماتورسک به او ادعا کرد: "حقیقت امر این است که ما انتظار یک چنین واکنش قدرتمندی از سمت روسها را نداشتیم. آنها خیلی آماده بوده و بالغ بر یک سال وقت برای انجام آن را داشتند. میدانهای مین آنها بسیار وسیع است. ما خیلی با انگیزه‌تر هستیم، سربازان آماده‌تر و تسلیحات با کیفیت‌تر ناتو را داریم اما اگر نمی‌خواهیم دچار تلفات زیاد شویم باید مهمات بیشتر، دست کم به اندازه دو برابر حجمی که اکنون در اختیار داریم دریافت کنیم.  در این شرایط برای هر پیشروی نیازمند آتش توپخانه شدید که راه را هموار کند، هستیم. تاخیر ما به دلیل انتظارمان برای پر کردن زرادخانه‌هایمان قبل از اجرای حملات تعیین کننده است."

افشاگری جدید درباره عدم پیشروی اوکراین در جبهه باخموت

این خبرنگار ایتالیایی در انتهای گزارش خود نوشت: "سرهنگ لاندولسکی، در سنگر خود در خطوط مقدم تایید می‌کند که نیروهایش از ماه ژوئن حتی یک متر هم پیشروی نکرده‌اند و حتی هیچ سلاح جدیدی از بین تسلیحات ارسالی ناتو دریافت نکرده‌اند. او می‌گوید مثل خیلی‌های دیگر دو هفته پیش امید داشت کودتا در مسکو فورا به جنگ پایان دهد. اما این تنها یک توهم بود. او می‌گوید، هیچ چیز با ناپدید شدن واگنر تغییر نمی‌کند. ارتش عادی روسیه بدون پیدا کردن هیچ مشکل بزرگی جایش را تثبیت کرده است."